Sandöken akvarium
Jag har sett folk ha en "tema bur" till sina möss och undrar om man kan ha det till Gerbiler med? Jag tänkte en slags Öken bur. Mamma sa att vi kunde ta upp vårt stora 150l och ha det som en lek-bur eller något. Men tillslut blev det inget av det. :/ Så hela detta akvariet blir en ända stor sandlåda. ;) Som jag fyller med massa chinchilla sand. När jag snabb städar tänkte jag att jag använder som en kattlåda-spade med så små hål jag kan hitta i affären. Tycker ni det låter som en bra idé? Har funderat på detta ett tag nu.. Vill bara att min gerbil ska vara lycklig! (ensam-gerbil)
Så länge det är en lekbur blir det finfint, men permanent boende går inte att hålla fräsht med sand. 
Ja okej, jo en lekbur bara, har ju ett annat akvarie där han igenkligen bor i så(105 liter).
Men har någon fler idéer på hur det faktiskt ska se ut till slut?
Jag hade tänkt någon stor pinne med massa långa fina börja grenar på.
Jag hade tänkt liksom att de hade vart en fröjd för ögat att titta på. :)
Stoppa gärna ner lite rörsystem och så i sanden kanske skulle va uppskattat :)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Okej #3 men ungefär var hittar jag rör som inte är gjorda i plast? :s
Jag har vart inne i lite hobby affärer men då har de bara haft (vad jag sett) plast rör, men de är hård plast, blir det tillräckligt hårt för vill inte att han ska bita sönder det. Och rören i djuraffären är väll för mjucka?
Har haft ett trä rör (uppätet nu hehe) men de åt han bara upp och ville inte springa igenom för de var antagligen för litet hål.
Men sedan vill jag inte ha någon som blandas för mycket med sanden eller saker som blir i små bitar.
#4 du sa väl att sandburen enbart skulle va för lekstunder? Då antog jag att du bevakar lekstunden och då gör det inget om det är plaströr ifall du håller koll.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Hehe såklart de blir lekhage, men fixar ju lock till så jag inte måste stå där hela tiden men jag kan ju ha flera leksaker i så kan jag ju ha rör och sådant "farligare" i när jag är där och övervakar och sedan om jag vill gå ifrån så kan jag ju ta ut dem. :) de blir nog bra tror jag.
I Jul ska jag köpa massa leksaker som han ska få tror jag. :)
Du kan gå till en tygaffär och be om gamla rullar :)
#7 Haha jag vet fler som sagt det till mig. Tur att vi snart ska vill en tyg affär och köpa fleece, om man bara kommer ihåg. XD
#8 skriv papprullar på din hand/arm redan nu så att du kommer ihåg det