Kastrering?
Är det någon som hört talas om att man kastrerat en gerbil? Hört om möss som blivit det faktiskt men personligen tycker jag det låter väldigt konstigt..
Känns som risken skulle vara väldigt hög vid narkos och det känns som en komplicerad operation för dom är så små.. Aldrig hört om en gerbil som blivit kastrerad själv, har du? Vad tror du om det?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Jag vill minnas att jag nånstans hört talas om det, men jag är extremt osäker..
Själva kastrering är väl inte så komplicerad egent. utan det är som du säger - sövningen.
Och det gäller ju verkligen att man har en veterinär man känner att man kan lita på. Och framförallt att h*n är smådjurinriktad!
Med tanke på att veterinärer ägnar en dag åt smådjur på hela sin utbildning så tar man ju inte gärna första bästa.. Utan en som har ett genuint intresse för de små & fortsatt lärrt sig därefter..
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Jag skulle inte ta risken att kastrera ett så litet djur som en gerbil…
#2: Nog inte jag heller.. Jag tycker det känns så himla onödigt på något sätt?

Varför onödigt? Skulle det verkligen behövas för att gerbilen skulle kunna gå i flock & trivas.
Men man får väl väga för & emot antar jag..
_
Utgår ifrån att det är en aggressiv hane nu
_- Låta han gå själv resten av sitt liv & troligen få allvarliga beteendestörningar
- Avliva han
- Ta risken med kastrering & sätta ihop han med kompisar så han kan leva ett lyckligt liv i flock =)
Jämför jag med råttor så blir ju där kastrering vid aggro hanar allt vanligare. Och dom lever ju trots allt inte lika länge som gerbisar..
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
#4: Ja, det har du förståss rätt i! Har inte tänkt så långt. Får nog klura lite på det där tror jag ^^.