Vad har hänt med ögat??
Hej!
Idag när jag gick fram till buren så låg bägge och sov i deras lilla bo. Men tydligen väckte jag dem när jag kom så båda kravlade sig ut för att hälsa. Så såg jag att den ena gerbilen hade ett öga som fortfarande var stängt! såg inget gegg eller nåt, och det andra ögat såg normalt ut. När jag ropade på mamma för att hon skulle komma och titta såg båda ögonen helt plötsligt helt normala ut. (Jag såg inte i syne!) Den andra gerbilens ögon var helt normala.
Är min lilla plutt sjuk eller nåt?
Finns det något jag kan göra?
mvh orolig Miik!
Med vänliga hälsningar Mika & Oso 
Så brukar mina också göra, jag tror att det är ljuset som de kommer ut i när de vaknar, eller så är de fortfarande trötta! ;)
Det är ingen fara! :)
så är jag på morgonen jag har ett öga öppet men öppnar det andra sen när jag är var vid ljuset.
Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.
Jag är en medis på Barnens iFokus.
Ok 
#6. Så söt! Nej men som dom andra redan har skrivit så är det ingenting att oroa sig för - dom är inte riktigt vakna än och då kan dom kisa lite med ögonen en stund - så gör mina :)
Ja, pricis. Hade inte kameran framme så hehe. Men tack för alla bra svar, skönt att det inte var farligt! Mvh Miik
#8 Det är bara skönt att kunna hjälpa till! :D
Hur länge har du haft dina gerbiler förresten..? :)
Har inte sett dig här inne innan!
Jag har haft gerbiler i det två omgångar det här är andra. gerbilerna som e hemma hos mig nu är ungefär 3 mån och jätte söta och aktiva. Viste inte förut att ifk fans men uppfödaren tipsade mig så aah nu e jag här. sajten är jätte bra, där alla kan gå med och dela sina kunskaper!
mvh Miik