Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 532 ggr
Candy123
0

Frågor om gerbiler

Hej jag skall kanske få 2 gerbiler till julklapp eller tidigare Och jag har nog läst på några sidor men jag har ändå några Frågor Rekommenderar ni honor eller hanar? Hur lagar man ett lock till akvarium? Räcker ett 120l akvarium? Om man köper från djuraffär vad skall man tänka på(finns tyvärr Inga uppfödare där jag bor) Har ni några namn förslag? Tacksam för svar

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

gerbil123
1

1. Det beror helt på pesonligheten tycket jag. Honor är oftast lite mer alärta än hanar men det är helt olika från gerbil till gerbil
2. det finns en bra artikel här  http://gerbiler.ifokus.se/articles/4f95d04bd4ebea58260001a1-gor-ditt-eget-lock-till-buren

3 ja det gör det :)

4. finns en bra artikel här http://gerbiler.ifokus.se/articles/4d714ec1b9cb46222d060c8e-att-kopa-gerbiler-fran-djuraffar

5 det beror på om det är honor eller hanar men hanar till hanar tycker jag piff & puff, peanut, honey eller filur

till honor; fantasia, dessi, bella, elle, ellie eller trixy

mvh Gerbil123

Mvh

kika gärna in på min blogg www.ellasylvander.devote.se

Candy123
0

Tack så mycket :)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

ks.gerbil
0

Rekommenderar ni honor eller hanar? det beror på vad du vill ha men hanar brukar vara lite lugnare och honor lite mer "hoppiga" eller vad man ska säga. honor ska helst bara vara i par och hanar kan vara i grupper (2-3 st) annars är det inte mycket skillnad

Hur lagar man ett lock till akvarium? det finns en artikel som gerbil123 visade

Räcker ett 120l akvarium? man brukar säga minst 100 L så 120 funkar jätte bra

Om man köper från djuraffär vad skall man tänka på(finns tyvärr
Inga uppfödare där jag bor) ställ massa frågor! se hur mycket dem kan och om det verkligen är värt att köpa från den djuraffären! säker att det inte finns en uppfödare i närheten? vart bor du?

Gerbil-hemsidan hittar du R

gerbil123
0

#2 kul att kunna hjälpa till :)

Mvh

kika gärna in på min blogg www.ellasylvander.devote.se

gothic_eve
0

Var bor du?

Gerbiler går för det mesta att ordna skjuts till om man vill ha från uppfödare :)

[Hejsanhoppsan1470]
0

Hej candy123!:)