Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettot-fiket
Läst 619 ggr
[ElisabethYL]
3

Något possitivt!

När jag skulle köpa strö till mina möss så passade jag på att titta in i den "nyöppnade" Arken zoos djurrum i Töcksfors.

Djuren hade förvisso små burar men gerbilerna hade iaf ca 8 cm strö, råttorna hade en bur med hängmatta och klättermöjligheter (tyvärr är jag inte nog påläst om de andra djrslagen de säljer).

Det värmer i hjärtat att det finns djuraffärer som trotts allt försöker ge djuren en dräglig tillvaro den tiden de är i djuraffären.

Vid ett tidigare tillfälle skulle jag köpa en rödmunstetra (stimfisk) och blev då tillfrågad om jag hade några hemma, jodå jag har nio, men nr tio tog jag bort igår och jag vill ha en ny till mitt stim - då gick det bra att köpa bara en. Glad

Missförstå mig rätt nu, i grund och botten är jag emot grossistavel och handlar hälst i djuraffärer som bara säljer tillbehör, men ibland har jag inte möjlighet att köra till en sådan butik..

panini
0

Ja, det finns facktist vissa djuraffärer som bryr si om djuren lite!

Som, jag har ALLTID varit så besviken på hur de har djuren på Arken Zoo I Malmö (Svågertorp!) men sist jag var där så hade alla djuren nya burar! Gerbilerna hade Dunaburar med kanske 6-7cm spån och de hade en bur för honor och en för hanar, och det enda som inte var bra som jag kunde se det att de hade en mineral sten. Alla hamstrarna hade också nya burar och det enda som också var fel där var mineral stenen och inget sånt där bommul som de brukar ha till djuren som de sover i!

Och alla kaninerna hade och ny STORA OCH FINA burar, och de hade minst 3 kaniner i en bur, och de hade ingen höhäck och de hade fina hus att sova i!

Och alla djuren hade honor och hanar för sig, och jag blev facktist väldig"stolt"! hihi

//Johanna :D

ks.gerbil
1

Vissa djuraffärer är öppna för förbättringar :D

Gerbil-hemsidan hittar du R

[Tassy]
0

Det är ju helt suveränt! Guldstjärna till dem!