Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettavel-uppfödning
Läst 1078 ggr
mlig
0

Min första kull

Min första kull är här :) SÅ himla kul. Tittae in i huset och såg n massa bebisar :)

Men nu verkar et som att hon inte riktigt bryr sig om dom:( och att hon "gräver" ner om. et kommer massa spån på dom och hon flänger omkring.

Tror ni att hon kommer att återväna till huset. Dom kom inatt så jag vill inte pilla och grejer :(

Anne.K
0

Min hona brukade oxå gräva ner sina ungar och det var aldrig några problem med det, hon var en super bra mamma. Så du behöver nog inte oroa dig. Du kommer nog märka om hon tar hand om dom eller inte ganska snart.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

mlig
0

Okej, vilken tur. Var inte alls bere på ungar redan inatt och med tanke på att det är första kullen blev jag lite fundersam.:)

Vad jag jag göra om hon inte tar hand om dom?

Anne.K
0

#2 skulle hon mot all förmodan inte ta hand om ungarna så kan man försöka stödmata dom. Men det har jag förstått är tydligen väldigt svårt att få dom att överleva. Men om din hona har rätt ålder så ska du nog inte behöva oroa dig för att hon överger dom. Hur gammal är honan?

mlig
0

Hon är runt 6månader, så åldern ska inte vara några problem. Stress har hon inget att oroa sig för. INgen som kommer och stör, inga höga ljud inga fönster i närheten som kan stressa upp henne.

Men nu verkar det som att hon börjar hjälpa till :) drar dit toapapper, men det jag var orolig för är att hon gräver ner dom.

Men har läst att även om hon har åldern inne kan hon vara ostabil, och inte sköta kullen. Men vi hoppas bara på et bästa :)

mlig
0

Gick ner och kikade hur allt gick och hon ligger nu och tar han om bebisarna. Min lilla älskling kommer nog bli en jätte bra mamma. hoppas nu bara att allt går som det ska :)

Tack för din hjälp Achangra

BILDER KOMMER Skrattande

Anne.K
0

Skönt att höra att hon sköter sin mamma roll :)

[KKlara]
0

Grattis! Vill ha massor men bilder! :D

//Klara

Miik
0

Hej!

Undrar om det kanske är förtidigt att tinga en? Jag har en sådan stor bur och det känns som om mina pluttar känner sig lite ensamma. Så jag undrade bara om jag kunde tinga en liten hane. Dem gerbiler jag har nu (i buren) är två hanar den ena är svart och den andra är en agoutie, ursäktar stavning! Så inte för att starta bråk om färgang gerbilerna så skulle jag bli glad om det fanns kanske en söt liten nut meg, eller liknande. Jag bor i stockholm, och det skulle vara bra om du fanns  i täby-solna?

mvh Miik    Skrattande

Förlägen Med vänliga hälsningar Mika & Oso Vinkar

mlig
0

#8, alla är sålda, det var två månaders sedan

Miik
0

Jaha, sorry titta inte på datum Skrikandes

Förlägen Med vänliga hälsningar Mika & Oso Vinkar

ks.gerbil
0

vill du att jag ska låsa tråden? :)