Blodig nos = allergi?
Såg nyss att min ena flicka hade blodig nos hon nästan nös på mig. Jag antar att det är spånet? Har läst att man ska byta i så fall men till vad är min fråga? Om det bara är en tillfällig förkylning vad kan man göra för att hon ska bli bättre?
Gerbilers snor och tårvätska är röttbså det är förmodligen snor och nu när det närmar sig vintern är det nog vanligare med förkylda gerbiler, min ena gerbil fick en lätt förkylning och då gjorde jag som ks.gerbil sa så prova med det och se om de blir bättre:)
Mvh
kika gärna in på min blogg www.ellasylvander.devote.se
Hörde att hon klickade när hon andades så kan vara luftvägsinflamation eller vad det heter. så är på väg till veterinären nu. De sa att om det skulle vara det så är det bråttom eftersom hon är så liten. ca 11 v gammal. Men det går nog bra.
#5 Var så jag tänkte :) men hon hörde inget fel på andningen så är troligen allergi. Men ska ha koll nu och se om det blir bättre av att byta spån.
#7 Jo jag är glad att det inte var det. Men enligt henne kan hon ha haft svårt att andas en stund igår bara för att hon varit stressad. Så ska visst låta henne vara i fred en vecka. :)
Oj, det lät ju inte så roligt :(
Antar att det är en av tjejerna från mig som blivit sjuka.
Vad använder du får spån?
#9 japp är Lumi men Glace är som vanligt. Använde ihop packat från Ica. Men kan vara att jag köpte från arken zoo en större påse men stod ju inget innehåll på? Vad använde du med dem?
Jag köper stora balar från arken zoo - kommer inte ihåg vad det står på dock men ska kolla i morgon :) Mitt är också pressat spån - jag brukar läggs ner det i "klumpar" för då dammar det mindre just då och så gillar dom att böka med klumparna själva :)
Men skulle helst köpa något som hon med säkerhet tål. Är toalett säkert? :)
Många som själva är allergiska mot spån använder alflis - det fungerar väldigt bra!