Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbeteende-temperament
Läst 393 ggr
Annadelioncourt
0

gnager på golvlistarna

hej mina två gerbiler gnager på golvlisterna speciellt en i ett hörn, hur kan man få dem att sluta? jag har provat blåsa på dem då springer dem iväg och gnager på något annat i rummet. Försöker ge dem katonger att gnaga på men det tar snabbt slut.

Vore tacksam för tips

Bekka-AR
0

Skulle smeta på något som är surt till smaken för det gillar de inte :) men se till att det är något som de tål.

Bekka-AR
0

Är det inte citronsaft som man ska använda om de gnagar på galler? Var så jag tänkte :)

[Tassy]
0

De är gnagare, det ligger i deras natur att konstant tugga på saker. Du får helt enkelt se till att de inte kommer åt att tugga på olämpliga ställen.

Att smeta på olika illasmakande saker är ofta lönlöst, de äter inte det som gnags loss, alltså är chansen liten att de ens märker nåt. Glad

ks.gerbil
0

inget speciellt att göra åt det, mina har gnagt på golvlistor hyllor böcker dörrar.. ja lite av allt möjligt de hittat i rummet. dock har jag lårt bort att gnaga på dörren med hjälp av godis, som om det vore ett trick, dock har det inte hjälpt mycket de bara börjat gnaga på annat ;)

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annadelioncourt
0

okej jag tänkte mest att de blir dyrt att åtgärda då jag bor i hyrlägenhet..om de forsätter kommer jag behöva byta sen. annars bryr jag mig själv inte så mycket. Vet inte riktigt vad det kostar att byta ut golvlister.

Anne.K
1

#5 du kanske kan sätta upp nät eller kartong på de ställen du ser att de biter på? Alternativt skapa en rasthage som du kan rasta dom i där dom inte kan komma åt något.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

ks.gerbil
0

Jo det blir ju inte så kul :/ prova något av det achagra säger

Gerbil-hemsidan hittar du R

gothic_eve
0

Dom gnager lite på golvlisterna här hemma med…

Mest utsatt för gerbilgnag här hemma är ett vägghörn - där gnags det gärna så därfår jag spackla den dagen vi flyttar ;)