Gerbil och hamster
Just nu så har jag två fina gerbil pojkar i ett 220 liters akvarium som står på en bänk i vardagsrummet.
För 3 veckor sen så räddade jag en liten hamster som inte bodde så bra :( Nu när han har gjort sig lite mer hemma hos oss så tänkte vi att han också skulle få ett akvarium istället för sin Duna bur. Ända platsen vi har att ställa det på är jämte gerbilernas akvarium, men jag blir orolig att det skulle kunna bli upprörda om de ser varandra genom glaset. Vad tror ni?
Funderade på att sätta en kartong bit emellan men tycker inte det ser så snyggt ut.. Men det kanske är ett alternativ iaf?
Jag tror inte det gör så mycket om de ser varandra, har för mig att jag läste i ett annat forum när en frågade om gerbiler och hamstrar kunde vara i samma rum, men det var flera månader sen så jag kommer inte ihåg allt.
Ingen fara, det går bra.
Tack :)
Mina gerbiler står på golvet (240l akvarie) ovanpå dem bor en dvärghamster. På mitt skrivbord ännu än,och min byrå en guldhamster. Aldrig varit problem!
De trivs ganska bra med varandra,nästan så de aktiverar varandra, är någon hamster uppe, kommer mina gerbiler fram och undrar vad det är som försegår =)