Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etiketthälsa-sjukdomar
Läst 645 ggr
ks.gerbil
0

rött runt ögat

jag har har letat lite hit och dit och vet sen själv att det kan vara att han fått något i ögat eller att han kan vara allergisk. det är bara pytte lite presis intil där tårvätskan kommer ut och har försökt tvätta rent den med en tops men det går inte så bra Obestämd känner mig brutal och dum när han små piper och försöker få bort huvudet Rynkar på näsan ska prova en sista gång sen låter jag det vara tilsl jag har en bättre plan Obestämd

Gerbil-hemsidan hittar du R

ks.gerbil
0

provade att droppa en liten vattendroppe vid ògat så att han skulla torka sig och få bort den fast det gick inte så bra.. och jag känner mig hemskare en någonsin

[EmiliaLJ]
0

Hoppas att det blir bättre Rynkar på näsan

ks.gerbil
0

jag hoppas också eller att det iaf bara är  att något kom i ögat Obestämd mina har precis börjat gräva på allvar nu (de är djuraffärs gerbiler och de har inte mycket instinkt av hur man gräver gångar så det brukar bli hål så men alldrig gångar) och skulle inte vilja behöva ta bort grävmöjligheten Rynkar på näsan

moawi
1

Om det bara är pyttelite så behöver du inte tvätta bort det. Antagaligen irriterar det bara mer i så fall, även fast du bara vill hjälpa till. Så avvakta ett par dar och se om det blir bättre :) Om inte så kan du ju prova att byta spån.

ks.gerbil
0

han tvättade bort den med hjälp av kiro lite så nu är den ren :) då blir det lättare också att se om det kommer nytt eller så Glad

ska avvakta då se om det blir värre eller så, visst kan gerbiler få allergi sent i livet sådär? pappa tror inte på det när jag sa att det kanske va att han är allergisk Tungan ute

moawi
0

#5 Det vet jag faktiskt inte helt säkert men det tror jag absolut att de kan få, men att det då kanske utlöses av någonting speciellt.

Men jag tror inte att det är allergi det handlar om här, utan jag skulle gissa på liten irritation i ögat. Inget att oroa sig över alltså Glad

dfniklas
0

Min gerbil Bill hade samma sak för några veckor sedan. Jag tog bort allt kutterspån och ersatte med toa-lätt. Tog även bort sandbadet och efter några dagar var allt bra igen.

Ta gärna en titt i tråden jag skrev för lite info och tips:

http://gerbiler.ifokus.se/discussions/503e2d44d3b4fd544e003f11-rott-runtunder-ogat?discussions-2

ks.gerbil
1

Ville bara hojta till och säga att shiro mår bra nu :) det va nog bara lite spån i ögar :)