vad har ni för rasthagar?
Vill veta lite vad ni har för slags hagar^^ Jag har mina ute i ett rum där de får springa fritt.
Jag brukar ha mina i badkaret!
Lita aldrig på pannkakor i luften.
Jag har också mina fritt i ett rum så de får springa av sig ordentligt. Däremot vill de ju aldrig gå in i buren igen :)
MIna får springa på sängen :)
//Klara
#3 ja sängen är bra men mina försöker hoppa ner hela tiden så är säkrare på golvet
Just nu har jag mina i en fåtölj, i rasthage om jag sitter med dem, eller i badrummet. Men jag har haft många lösningar genom åren :P
Lite senare när jag och djuren flyttar upp och har övervåningen för oss själva kommer djuren få ett eget rum. Då tänkte jag ordna så att jag lägger en sådan där kontorsmatta i plast (så att kontorsstolen inte repar golvet) i ett hörn, och så ställer jag gallerrasthagen som ett U mot hörnet så att det blir större. Så tejpar jag fast den i golvet/mattan så att gerbilerna inte kan flytta på den. Så får denna lilla lösning stå där permanent i hörnet på djurrummet, inte så snyggt kanske, men praktiskt! Det blir ju lätt att torka av plastmattan med en trasa varje gång jag byter "gerbilsällskap" och jag slipper kissfläckar på trägolvet ;)
Så kommer jag också ha en tom SAMLA där jag lägger i leksaker från respektive hushåll som rastas däri, och ytterligare ett gerbilhushåll kommer att få vara i ett litet badrum. Där finns absolut inget de kan skada sig på så där kan jag stänga dörren och låta dem vara själva, och bara titta till dem då och då.
På så vis kan jag ha ute tre gerbilhushåll i taget så blir det mer effektivt :)
(Haha jag vet, hushåll låter jättelöjligt, men jag vet inte vad jag ska kalla det :P De gerbiler som bor i en bur helt enkelt.)
Jag varierar mellan att ha dom lösa i ett rum och ibland ha dom i min stora hemmagjorda hage.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
jag brukar ha mina i badrummet för där finns det inga sladdar annars har jag dem i en rast hage men snart har dem blivit så stora så dem kan hoppa ut ;)
Mvh
kika gärna in på min blogg www.ellasylvander.devote.se
Jag har rasthage men min ena gerbil Cola, tycker det blir långtråkigt efter ett tag så han hoppar över :P Jag har dom på skrivbordet ibland oxå, det tycker dom är jätteskojigt :D
Okej^^ verkar som många har i rum eller badkar så blir nog ingen rasthage. De verkar trivas att springa o klättra i rummet jag har dem så:)