gerbil blodig svans i affär
Mm det får det ska man inte till vetrinären då?
Jag var i en djuraffär och skulle köpa spån i veckan och tittade då också på gerbilerna. Såg då att en utav gerbilerna hade blodig svans och det var fem stycken i samma bor. Jag sa till en som jobbade där men hon verkade inte direkt bry sig, sa bara att hon visste om det.
Kände mig lite ledsen och ville ta med gerbilen hem..hoppas de vårdar henne sen..
Skulle sluta handla helt där.
Jag skulle ha skickat en anmälan så någon fick åka dit och kolla.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
ja jag får handla i en annan affär..vart ska man anmäla?
Länsstyrelsen alltså.
Tänkte åka dit idag igen och dubbelkolla innan jag gör något. Tack för tipset med!
#5 Jo, är det bara gerbilen så skulle jag försöka prata med dem igen, eventuellt chefen. Men om de vägrar lyssna eller om fler djur ser ut att ha det dåligt så skulle jag gjort en anmälan. Man kan vara anonym.
Man behöver inte bara hålla koll så att svansen inte blir infekterad, man måste sära på gerbilerna om en av dem har skadad svans. Med största sannolikhet funkar inte alla individer i den stora grupen ihop och om man har otur så kommer någon eller flera till slut flyga ihop och dö av sina skador tyvärr.
Har de väl bitit någon i gruppen en gång så är chansen minimal att bråket INTE kommer eskalera.