Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 939 ggr
[_hsleiufhbtv]
0

Akut - någon som har plats?

Kollade lite på blocket som alltid och trillade över den här länken: http://www.blocket.se/ostergotland/Gerbiler_burar_skrivbord_m_m_43318235.htm?ca=15

Jag tycker det är så katastrofalt hemskt så det är inte sant, är djuren inte sålda inom en månad kommer dom att bo här så snabbt jag har möjlighet att hämta hem dessa. Den stackars gerbilen som bor i buren längst fram kan verkligen inte må bra, där är inget spån, hon är ensamlevande och är endast 11 månader, och har ENDAST ett plaströr som inredning. Dessutom INGET som helst strö, hon bor på en handduk! Inget sandbad och jag kan inte se någon mat i buren heller.

Sådana här annonser får mig att tappa allt hopp om mänskligheten. Så är det ingen alls som kan rädda dessa små stackarna? Jag har problem med transport därifrån, annars hade jag hämtat hem dom illa kvickt.

ossilian
0

Väldigt underlig annons. De två i akvariet kunde ju haft mer strö, men det ser ändå ombonat och ok ut. Den ensamlevande däremot… ja, vad ska man säga. Usch och sorgligt.

[_hsleiufhbtv]
0

#1 Ja dom ser ut att ha det relativt okej ändå, dom kunde ju haft mer strö bara.
Den där framme alltså.. Vanvård skulle jag säga.

panini
0

Såg även den annonsen igår, vill så himla gärna ta de.. om jag hade kunnat.

Får inte för föräldrarna, har ingen plats till större bur, ska få skaffa dvärghamstrar och jag måste även få de tama + tiden hade inte räkt till alla djuren! :(

[_hsleiufhbtv]
0

#3 Samma här, jag har eg inte tid till fler djur alls och ska lägga ner gerbilerna. Men när man ser sånt här.. Alltså fixar det sig med transport från norrköping hit ner till skåne får dom flytta hit alla tre.

panini
0

#4 Vad bra att det finns människor som du!

Om jag hade fått rädda alla djur jag hade velat hade jag nog sovit på en madrsss på golvet så att alla djuern får plats! :)

Jag hade enkelt kasstat ut min dator och skrivbord för de små liven, men sen finns ju förräldrar! :/

[_hsleiufhbtv]
0

#5 Haha ja jag hade också sovit på golvet, är trångt redan som det är här.. Mm föräldrarna är det jobbiga :(

panini
1

Haha, sant!

True Animal´s Lover Are We! ;P

ks.gerbil
0

gud här skulle det hända samma sak! en sovsäck på golvet hade räkt om gerbilerna hade haft det bra!

skickade en mejl till denne iaf..

Gerbil-hemsidan hittar du R

gothic_eve
0

Jag står i valet och kvalet om jag ska ta dom. Jag har räddat gerbiler förr och känner att jag kan göra det igen - fy vad stackarn i den främsta buren måste må illa och dessutom ha tråkigt :( Däremot har jag ingen kompis till henne just nu på studs…

gothic_eve
0

Jag har också skickat ett mail nu så får vi se :)

[_hsleiufhbtv]
1

#9 Usch ja..

Min kompis har mailat dom.. Fick det här som svar:
Hej! Du får låta arg, men allt har sin förklaring.
Gerbilen i främre buren har levt tillsammans med sina två syskon i akvariet hela sitt liv, men blev för ett par månader sen utstött av den dominanta honan,och nästan ihjälbiten.
Hon har därför en skorpa på ena benet som då och då rivs upp. För att inte detta ska hända så får hon emellanåt ha handduk som underlag en kortare tid tills skorpan läkt ordentligt. Detta för att undvika infektioner.
Men hon lider absolut inte,varken fysiskt eller psykiskt, då jag är hemma hela dagarna och ger henne extra uppmärksamhet! Hon får gräva i tjockt lager spån och sand som dom andra när skadan läkt ordentligt!

Självklart borde inte gerbiler leva ensamma,, men i vissa fall går det inte att återförena dem igen. Som i detta fall!
Jag vill heller inte sälja dem egentligen, men väntar barn och känner att dom förmodligen kommer trivas bättre hos någon som inte har ett nyfött barn att fokusera på.

Mvh

gothic_eve
0

Jag kan inte ta dom tyvärr! Hon skrev till mig att akvariumet nu inte ingick utan enbart gerbilerna. Den ensamna honan ville hon inte sälja då den hade "skadat" sig!? Låter väldigt seriöst - eller inte? Hon erbjöd att skicka med den guldiga gallerburen så dom kunde bo i den! Eh… Nej tack! Tyvärr har jag inte så att jag kan ta och ha dom i någon bur här hemma heller….

ossilian
0

#11 Beklämmande att läsa hennes svar om orsaken till omplaceringen. Hur menar hon att ett nyfött barn inte går att kombinera med djurägande? Jag är väl knappast ensam om att klara av att ta hand om både barn och djur… #12 Undrar varför hon svänger? Kanske har hon fått bud på akvariet?

[_hsleiufhbtv]
0

#12 men åh vad typiskt. Förmodligen har hon fått ett bud på bara akvariet ja. #13 precis det jag menar också. Ingen som kan ta dom? :( jag har plats, men egentligen ingen tid alls pga gymnasiet och hade tänkt lägga ner gerbiler. Men fixas transport ner hit så är dom mer än välkomna..

[_hsleiufhbtv]
0

Annonsen är borta nu tydligen.

[Pelisa]
0

Ja, såg tråden nyss och klickade på din länk och då kom den där typiska sidan "Annonsen kunde inte hittas…", hoppas dom kom till ett bra hem!

[_hsleiufhbtv]
0

#16 Hoppas kan man alltid..