Söker gerbil
Skulle vilja ha en gerbil/gerbiler i antingen polarfox, silver nutmeg eller lilac. Någon som har det och vill sälja hör gärna av er till mig! Har blivit helt förälskad i dessa färger.
Man kan ju inte skaffa gerbiler bara för att de har fina färger, det är ju deras personligheter man vill ha!
Inte för att du inte ska skaffa gerbiler för de är ju helt underbara djur, men man måste veta lite om de också! ;)
Klart jag bryr mig om personlighet men tycker de alla är unika på sitt egna sätt. Men när man skaffar ett djur vet man inte från början dess personlighet utan du lär ju känna djuret vart eftersom. Förstår inte riktigt hur du tänker? Menar du att jag istället borde skriva snäll gerbil? Vilket de flesta är? Eller handtam? Som man sj kan lära?
Skriv gärna var du bor någonstans också.
Du kan även kika lite i vår uppfödarlista: http://gerbiler.ifokus.se/articles/4ebd9bb1d4ebea1506004781-uppfodarlistan?discussions-1
Oj glömde skriva. Bor i Gnesta som ligger i närheten av Stockholm. Har skrivit till uppfödare men inte fått något svar? Så tänkte att jag kunde prova att skriva här. :)
#4 Var det uppfödare du hittade på SGF:s hemsida? Försökte själv med det för något år sedan men många verkar ha lagt ner. De som finns på vår uppfödarlista är alla aktiva medlemmar här på GiF (förutom någon enstaka person) så de kikar säkert in här.
Finns ju ett litet gäng i närheten av Stockholm.
#5 Aaa precis var där jag kollade, sökte också på google men såg att det även som du säger kom fram sånna som lagt ner. Men ska ta en titt och hoppas de ser detta också. Tack för tipset! :)
#1 Nämde inte att jag redan har två gerbil killar. Så jag vet hur gerbiler är i sig om det kanske var så du menade? Tycker de är underbara och vill därför ha fler men om jag får välja så skulle jag vilja ha dem i dessa färger. Tanken är att antingen skaffa en kille till min nuvarande flock eller två honor och skapa en ny. Bra anledning?
Ja men det är ju klart att man är lite förälskad i vissa färger men det är ju inte det man ska bry si om, man vill ju såklart ha snälla och trevliga gerbiler. Bara ör att det har en fin färg så behöver den ju inte var trevlig ;)
O, vad kul, gerbiler är så underbara små djur! :D
Jag tror säkert att Bekka-AR bryr sig främst om temperament, annars hade hon gått till en djuraffär istället för att leta efter en uppfödare här :) När man har bra uppfödare att välja mellan så tycker jag att det är helt ok att vilja ha en viss färg eftersom att duktiga uppfödare är noggranna med sina avelsdjur och i stort sett alltid får ungar med bra temperament. ^^
#8 Tack precis så jag tänker. :)
Jaha, det var så du menade, tog "lite illa upp" då det finns sjukt många oseriösa folk där ute som bara köper djur då de är fina och har fina färger mm. :)
Jag menade inget illa men när jag själv lästeså värkade jag väldigt otrelig! :( Och det vaer absolut inte det jag ville! ;)
#10 nej men jag håller med. Man ska självklart tycka om sitt djur och ta hand om det. Så tog inte illa upp :)
ooh, vad bra för jag menade verkligen inte illa och det är ju klart att man oftast vill ha sina favorit färger! ;)
Jag kan då ärligt säga att färgen har betydelse även för mig, trots att jag är en av de som propagerar hårdast för temperamentsavel. Vissa är helt enkelt lite snyggare än andra.
Därför är det kanon att handla av seriösa uppfödare, för då kan man med gott samvete önska en färg och ändå räkna med bra temperament. 
Gott att se att ni redde ut detta kanonfint. 
#13 Jo tänkte ju att om jag hittar någon seriös så kan jag lita på att den här bra temperament samtidigt som jag får den färgen som jag så gärna vill ha. Men alla gerbiler är så söta! Har kollat efter uppfödare men de som ligger nära Stockholms området har inte svarat på mitt mail? Kanske de har lagt ner? Eller tycker ni jag ska skicka igen? Eftersom ingen svarat hoppas jag att någon kontaktar mig här.
Hoppas att du får svar snart. Ibland har de fullt upp med annat. De flesta brukar ändå svara och meddela vare sig de är aktiva, har kull eller ej. 
#15 Ja jag tänkte att de borde svara iaf men vet inte. Väntar tills slutet av veckan sen hör jag av mig igen å ser om de kanske glömt att svara. :)
Har nu hittat min polar Fox kille. Baloo från Disney kullen. :) Däremot behöver jag hjälp med transport om det skulle vara någon från gerbiler i fokus som kan. Från Göteborg till Stockholm, Södertälje, katrineholm eller Uppsala. Självklart kommer jag åka SJ och hämta honom om det inte går att fixa transport men hade varit lättare med transport hjälp. :) Har redan en tråd på transport i fokus men tänkte att jag prövar här med.
har du en unge eller två ungar? (lite efterbliven här)
Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.
Jag är en medis på Barnens iFokus.
#18 Det är en kille. Har redan två killar som jag hade tänkt han ska bo med :)

Du och jag har samma smak :)) Den där disneykullen är bara sååå vacker.
#20 hihihi, det finns fortfarande 2 kvar ;)
#20 Aa så vackra . polar Fox är ju helt underbart. #21 så är du bra på att fota också ;)
#21 Tack så mycket! (: