Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettköp-sälj-omplacera
Läst 727 ggr
Lemongrass
0

burkompis sökes

vi söker en gerbil till våran hane som blev ensam efter att hans kompis somnade in.

kön, ålder och färg spelar ingen roll då vi tror att vår hane är infertil vid sina 2 år, 10 mån.

vi finns i stockholm

Anne.K
1

Att hanar blir infertila tror jag är ovanligt. Dock brukar honor kunna vara infertila vid högre ålder men även dom kan va fertila om man har otur.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

mickro
0

Jag har en ensam hona på 2 år. Och även små gerbil hanar på 6 veckor. Du kan väl skicka ett meddelande om det verkar intressant och berätta mer om er :) Vi bor också i Stockholm mvh michaela

deleteduser
1

Jag har en polar fox hane som blir lev.klar i slutet av oktober, jag finns i göteborg men transport brukar inte vara alltför svårt att fixa. Sen vill jag bara påpeka att det är bäst att ni satsar på en icke könsmogen hane eller en gammal (och steril) hona eftersom att din hane mycket väl kan vara fertil.

Lemongrass
0

Tack för era svar.

Michaela jag har skrivit till dig.

Ifall våran hane är fertil gör det endast något ifall vi skulle få ett anbud ifrån en mkt ung hona. Vi har haft problem med att få svar över nätet och hoppades på att få något svar och sen skulle vi själva sålla med hjälp av åldersräkning och lite tanke och funderingsgrubbleri.

Vi ville helt enkelt skriva en enkel och förstålig annons som inte skulle skrämma bort folk som annars faktiskt skulle kunna ha en intressant kandidat som burkompis.

Elsa98 om michaelas hona inte är aktuell är vi intresserade av din hane, vi får se hur det utvecklar sig.

Ha det bra.

ellinorc
0

Hej! Vi har en hane som är 2 år och tio månader precis som din. Han behöver sällskap. Vi finns i Stockholm. Är det intressant?

panini
0

#5 Det är nästintill omöjligt att sätta ihop två äldre djur, så det är bättre med en ungrehane på 6v.

Tsunamis
0

Det är inte alls omöjligt att sätta ihop två 2-åriga hanar då de bryr sig mindre och mindre om rang och territorium ju äldre de blir. Honor skulle jag också sagt nej till, men inte hanar för det är långt mycket lättare.

MvH  Tsunamis

Lemongrass
0

Äldre hanar går att sätta ihop. Men det är absolut inget att rekommendera till den som känner sig osäker, har dåligt tålamod, saknar kunskap eller inte har lämplig utrustning (avdelarbur, bra handskar). Det kan dock ta sin tid och blodvite, i form av enstaka smärre bett, kan uppstå om man brister i uppmärksamhet eller läser av deras beteende fel.

panini
0

#7 Jaha, för allt jag har läst här inne har alltid varit att man inte ska sätta ihop två äldre djur.. Då det oftast blir bråk. :O

Lemongrass
0

Lemon har nu fått en kompis idag. Lille Salla som är född dec-09, precis som Lemon, dök upp och nu sitter de i avdelarbur tillsammans .

Salla är en söt och snäll gerbil som vi hoppas ska trivas här.

Han kommer att få acklimatisera sig här några dagar sen ska vi börja sätta ihop dom med varandra.

Vi vill tacka hans förra familj.