Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etiketthälsa-sjukdomar
Läst 668 ggr
[99Bobo]
0

Vad kan ha hänt?

Hej! Idag när jag skulle titta till bebisarna så mådde dom inte bra. Dom va inte som dom brukar vara. När jag tittade noga så var en av dom två svullen i halsen och på frambenen. Och den andra är bara svullen på benen. Vad kan det vara? Sökte och såg att kaniner kan få det och det är Lungcancer. Men jag tror inte det. Ska jag ta dom till veterinären?

[99Bobo]
0

Honorna mådde inte bra* Men hanarna mår fint.

Anne.K
0

Hur ser svullnaden ut? Jag själv har ingen aning vad det kan va då jag varken sett eller hört något liknande. Så min spontana reaktion hade vart att ta kontakt med veterinär.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

[Tassy]
0

Svårt att svara, har heller aldrig hört något liknande. Tyvärr är det dock vanligt att ungar dör av olika anledningar. Går det att ta bilder?

[99Bobo]
2

Nu har jag varit i kontakt med veterinären och har fått tid om en timme. Nu är det bara att kontakta hon som ville ha dom. Veterinären som jag pratade med via telefon sa att det är nog möjligt att man måste avliva dom. :(

[Jessica_91]
2

#4 Håller tummarna för att veterinären kan göra något! Tycker för övrigt att det är jättebra av dig att kontakta veterinär och ordna tid så fort.

ks.gerbil
0

kan det inte vara att mamman har bitit dem? attt de blev svullna av det?

hèller tummarna!

Gerbil-hemsidan hittar du R

moawi
0

Så tråkigt att de inte mår bra! Jag har inte heller hört eller varit med om något liknande. Verkar de slöa, vill inte äta/dia eller hur menar du med att de inte är som de brukar?

Jag hoppas också på att de överlever! Alltid så ledsamt när ungar inte klarar sig, så håller tummar och tassar här!

Tsunamis
0

Hur gamla är de?

Ungar runt 3 veckor är extra känsliga för dammpartiklar i buren och kan börja klicka och må allmänt dåligt. De är inte uppburrade och låter något då?

MvH  Tsunamis

gothic_eve
0

Ja - säger som Tsunamis -dom är inte uppburrade och klickar när dom andas?

Jag hade en kull som fick luftvägsinfektion vid ca 3 veckors ålder.

Har dom det så kan dom dö snabbt om dom inte får antibiotika!

Vad sade veterinären?

[99Bobo]
0

Ungarn fick stanna över hos veterinären i fredags och ena avled på natten och nästa unge dagen därpå (i går lördag). Dom visste inte vad det var för fel. Det blev bara värre men dom orkade väll inte kämpa längre. R.I.P. Isabella R.I.P. Hanna

ks.gerbil
0

å stakars små :(

Gerbil-hemsidan hittar du R