Bebisarna är snart här
Hej! Inte många dagar kvar till dom kommer. Lilla Rapunzel ska snart bli mamma för andra gången. Hon är tjock och stannar helst inne i sitt hus. Så det tyder väl på att dom kommer snart? För att alla mina gerbiler har gjort så. Hanen hjälper till med allt och vaktar så inget händer henne. Förra kullen var på tre småttingar med min svarta hane. Jag tror att dom kommer komma ikväll. Bilder kommer läggas upp! Hur mår era Gerbiler? Och är någon av era gerbiler dräktiga och hur beter dom sig?
Hoppas dom kommer ikväll! Håller tummarna!!!
Grattis, vad roligt! :D
Har dom kommit än :) ? hoppas på många sötisar :)
Grattis! :D
#3 Tyvärr så komm inga små bebisar. Men man får hoppas på ikväll. :)
Inatt kom ingen heller :( men man får hoppas
Tackar! Idag kom inget heller :( Men man får se, hon är ganska tjock. Tror att det kommer bli ca 3-5 ungar. Hoppas nu att dom kommer innan helgens slut.
Hej! Nu undrar jag om det är bra om hon går över tiden då hon är gravid. Det har nu gått 32 dagar. Är det bra? Hon mår bra och sånt. Blir lite orolig nu
Det är ju inte säkert att den parningen du själv bevittnade är den som tog. Utan det kan varit en parning som inträffat senare som är dem som tagit och då kan det helt enkelt va så att hon inte gått färdigt sin dräktighet än. Med andra ord 25 dagar har inte passerat ännu.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
#10 tror inte det. För hon blir tjockare. #11 Men hon har gått upp i vikt. Ganska mycket. Tycker ni att jag ska ta mig till veterinären för att kolla upp henne? Just nu bryr jag mig inte om priset hos dom för jag vill att hon och bebisarna ska må bra. Vad tycker ni? Ringde och frågade och dom hade tid vid 12- tiden.
Jo att hon gått upp är ju för att hon är dräktig men det behöver inte betyda att hon gått sina 25 dagar ännu för hon kan ha blivit befruktad senare. Men vill du känna dig säker så kan du ju gå till veterinären. Men jag säger bara att bara för att du sett en parning då behöver det inte vara just då hon blev befruktad.
Var hos veterinären och dom sa att dom ska komma när som helst. Vi gjorde ett litet ultraljud då såg vi fyra små bebisar men dom tror att det kan vara mer. :). Hon var helt lugn och låg still när vi gjorde ultraljudet. Vi ska komma tillbaka om en vecka om dom inte har kommit. Hon väger 197 gram. Är det mycket?
Vet du hur mycket hon vägde innan dräktigheten? 197 är en riktig rejäl vikt på en gerbil :P
Hon vägde mellan 85 gram. Så det är mycket.
#17 på vad?
Dom tyckte också att det var mycket för att bära på fyra eller mer bebisar. Vi provade på tre stykna olika vågar och det kom samma vikt. Det gungade mellan 195 och 197 g så jag tror inte att det kan vara något fel. Men man får se hur många det blir
Hon har gått upp 112 g bara på dräktigheten
Ta gärna en bild :) är nyfiken på denna bjässe :)
#23 ja, det ska jag göra. Den kommer säkert upp i kväll
Wow 197 gram är inte dåligt!
Grattis får man säga till den andra kullen.
Har du något kort på mamman än?
Sen är det så med den andra graviditeten också att det kan dröja ända upp till ca 40 dagar innan bebisarna kommer pga att kroppen vet att den redan har en kull att ta hand om och då dröjer den andra kvarlängre i magen :)
Kort har jag och det kommer ett snart. Dom har inte kommit än :(
Grattis! Hoppas att dom har kommit nu! Vill gärna se en bild ;)
#27 Tack! Tyvärr har dom inte kommit än men dom kommer säker snart. Det går inte att lägga ut en bild. Den säger att det inte går. Tror att dom kommer snart då jag inte får klappa eller bära henne. Plus att jag inte tänker bära för att hon är ganska tjock.
Nu har dom kommit. 6 små bebisar födda den 10/9-12. Ska försöka lägga in en bild
Grattis!
#30 Tack!
Ååh grattiiis! :D
grattis!!!!! 
Jättmycket grattis! (svenska…) :D
//Klara
Tackar!
åhh vad kul grattis :)
Mvh
kika gärna in på min blogg www.ellasylvander.devote.se
#Tack! Nu vet jag att tre Stykna kommer få lite svart färg. :)

Grattis! =)

Vad kul:) grattis!
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
grattis
Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.
Jag är en medis på Barnens iFokus.