(S) 2 gerbilhanar
Då jag behöver få ut lite mer platser bland mina burar inför 2013 då nya kullar planeras i min avel så kollar jag om det finns intresse för någon att köpa 2 gerbilhanar som inte kommer att användas i min avel och som då skulle trivas bättre hemma hos någon som kan ge dom den extra tiden som jag inte kan. Hane 1: Han heter Chisai och det tar emot att sälja honom men eftersom han är pensionär nu så vill jag gärna att han ska få hamna någonstans där han bara kan få njuta av livet utan att behöva bekymra sig över fruntimmer något mera ;) Säljs gärna till någon som kan erbjuda honom en bebiskompis då han och hans nuvarande burkamrat inte är så tajta med varandra och deras relation är lite instabil, så Chisai skulle må bättre av en liten unge som kamrat då han gärna tar sig an dessa och ömmar för dom små :). Chisai bli 2 år gammal runt jul. Hane 2: Han heter Eddie och är son till Chisai och även burkamraten som ger en instabil relation. Eddie tenderar att försöka dominera över sin pappa så därför säljer jag dom helst separat då jag är rädd att det ska escalera när Eddie kommer upp mer i åldern ( han är född 18:e juni 2012). Så även Eddie ser jag helst få flytta till någon som kan erbjuda en bebis kompis. Stamtavlor medföljer dom båda vid köp även en påse med mat. De kan eventuellt säljas tillsammans men bara till någon som kan läsa av gerbilernas kroppspråk och vara beredd på att sära på dom om det skulle bli såpass dåligt mellan dom och skaffa nya kompisar till dom då. Är man beredd på det kan jag sälja dom ihop men är man inte redo för det så säljer jag dom helst separat. Chisai är i färgen Black Eyed White (BEW) Eddie är i färgen Black. Båda är snälla och har aldrig bitit mig. Dock kan de behöva mer hantering då jag tyvärr inte haft tiden till att ge alla gerbilerna den hantering som behövs då fokusen har legat på de gerbiler som är aktuella för avel. Men båda är i grunden handtama och kommer hitta tillbaka bara man pillar med dom mer :). Dom har överlag bra och fint temperament så det är inget fel på dom. Friska och krya båda två. Chisai har dock lite fula märken på svansen efter att Eddie naffsat till där de tillfällen som de vart lite osams med varandra. Bilder på dom finns att se på min hemsida: http://myomorpha.se Kan inte lägga in bilder här just nu då jag skriver från mobilen, men slänger upp sedan när jag kommer åt en dator. Kontakta mig via PM eller maila mig på annekananen@hotmail.com eller skriv i den här tråden :) Vi finns i Skara i västra götaland. Bor du långt bort så brukar transport gå att lösa. Har du frågor om något så tveka inte att fråga.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Jag ändrar mig… Chisai stannar kvar då jag insåg att jag är alldeles för fäst vid honom så han är inte till salu längre. Min älskade charmör får helt enkelt bo kvar hos mig som pensionär :) Men hans son Eddie är fortfarande till salu då jag inte behöver honom i min avel då helt enkelt kan få det bättre i ett sällskapshem istället :)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning