Gammal gerbil
Tänkte kolla om de är några speciella tecken man kan se på en gerbil då dom börjar gå vidare utav ålder?
Dom sover mer, gräver och bökar inte lika mycket och jag tror pälsen tappar lite "lyster" eller vad man ska säga. Man kan säga att en gammal gerbil är lite som en gammal människa :)
För en utav mina verkar hålla på att gå bort :/
Hur gammal? Min pojke på 7 år börjar "äntligen" visa tecken på ålder. Sover ofta, lite ruffigare päls (men fortfarande glansig), gräver inte lika mycket, springer inte runt lika mycket och beter sig tröttare eller hur man nu ska säga.
#3 oj det var ''gammalt'' (jag jämför med vanliga ålder på 3-4 år)
Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.
Jag är en medis på Barnens iFokus.
#4 Jo han är ganska gammal faktiskt. Min äldsta har hittills blivit 4 så han slår ju henne med hästlängder..
Men mar märker när dom börjar tackla av av ålder ganska tydligt faktiskt.
Hon är ca 3 år och 3 månader
#6 Ja då är hon ju ganska gammal ändå. Hur visar hon att hon börjar bli skruttig?
#7 Alltså sover väldigt mycket, inte lika pigga ögon och lite burrig päls har hon haft den senaste tiden. Men märkte idag att hon bara satt ihopburrad på ett ställe, med stängda ögon.. ser inte riktigt pigg ut :/
#8 Om det känns som att hon börjar tackla av så kanske du ska överväga att ta henne till veterinären och låta henne få somna in. 
Imorse då jag kollade till hon var hon mycket piggare :) Men jag tror det är rätt nära ändå
Det får vi nog :) Hon är egenuppfödd också och är speciell för mig då hon var minst och väldigt liten i en kull på 7, och jag trodde inte hon skulle klara sig, men det gjorde hon och jag valde att behålla henne :)
Vilken sötnos :)
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
#17 Jodå! :)