vilken e bäst?
hej!
en fråga:
vilken av burarna är bäst?:
1.akvarum
eller:
2.duna.
????????
tacksam för svar
Jag tycker duna och akvarium är ganska likvärdiga eftersom du kan har mycket spån i båda, dock är nog akvarium liiiite bättre. ett 100 liters till 2 gerbiler är lagom, och i mina ögon är ett akvarium MYCKET trevligare att titta på dekor vis :)
Hälsningar Malin
ok tack, nu blir de enklare att värlja:)
Akvarium gillar jag bäst. Dels kan man ha mycket mer spån i dem, man ser gerbilerna, och det är mycket mer rymningssäkert med akvarium (dunor har en tendens att bli uppätna…). :)
mina hatade den dunan vi har, älskar akvariumet de bor i nu så jag röstar på akvarium
dunan går det inte så mycket spån i om man inte täpper igen vattenflaskhålet o borrar ett nytt högre upp
ok tack för svaren
Akvarium gar att ha mer span i och darfor battre for gravande.
jag hade en duna som jag fyllde med mycket spån förut (tog aldrig bort överdelen och täppte igen hålet), funkade bra… tills den blev uppäten ^^ Men funkar om man inte har gerbiler som tycker att rymma är det bästa som finns :)
Så jag tycker nog akvarium är bättre, mer rymningssäkert :)
aha ok
men i en duna kan man väl ha 2 gerbiler va?
Ja det kan du.
Hälsningar Malin
Vi har just nu 3 gerbiler i en marsvinsduna, bara du inte köper en miniduna (de är ca 43 liter i en sån, minimåttet för två gerbiler är 54 liter), så går det alldeles utmärkt.
Akvarium är det bästa. Dunabur tycker jag är ett dåligt val då det finns kanter som gerbilerna kan komma åt att gnaga på.
Mina gerbiler smet från en duna pågrund av hålet som vattenflaskan sitter i så jag rekomenderar ett akvarium framför allt annat!
//klara
Värkligen en gammal tråd ;)
Hahaha ojdå… 
//Klara
OJDÅ!!! Såg inte det