Tävling - Bästa burinredningen
Nu är det dags för en till tävling och denna gången ska man inreda en gerbilbur!
Den här tävlingen går ut på att fixa en så rolig, stimulerande och fin inrednig som möjligt i en gerbilbur (förslagsvis vid nästa burstädning).
Först tar man kort på buren med inredningen utan eller med väldigt lite spån så att man lätt kan se allt. Sedan tar man kort på buren efter att man hällt i allt spån för att visa hur det ser ut då.
Klistra gärna ihop bilderna och lägg upp dem som en enda bild här, om du inte vet hur man gör så ladda upp dem här separat och så klistrar jag ihop dem sedan när vinnaren ska utses.
Regler:
- Enbart en före- och en efterbild per deltagare
- Det måste vara samma bur på båda bilderna
- Bidrag med för små eller på annat sätt olämpliga burar diskvalificeras
Olämplig inredning som t.ex plasthus och springhjul kan göra att man får färre eller inga röster även om resten av inredningen är bra, samma sak gäller ett väldigt litet lager spån.
Om du är allergiker och inte kan ha tjockt strö så skriv det när du laddar upp bilderna så kan man ta hänsyn till det när det är dags att rösta.
Tävlingen pågår mellan 1-2 månader beroende på hur många bidrag som dyker upp och vinnaren får en liten present som jag köpt från zooplus.
Vad det blir avslöjas när vinnaren valts.
Inspiration kan du hitta på de flesta smådjurssidorna här på iFokus, använd sökfunktionen eller kika under kategorier som har med burar och inredning att göra._
http://gerbiler.ifokus.se/discussions/4f01e53a88f4726c23026c4d-vara-gerbilburar?discussions-7_
http://gerbiler.ifokus.se/discussions/5012d3a5d3b4fd1e85000788-vill-se-burbilder?discussions-1
http://gerbiler.ifokus.se/articles/4f1c52d0d3b4fd0c4300196a-inredning-till-gerbilburen
Bra initiativ 

Bra tävling!
Nej, attans! Jag gjorde rent i pälsklingarnas bur imorse….. Aja, får bli nästagång jag gör rent till de ;)
Kul att ni tycker om tävlingen 
#3 Ja det tycker jag ^^.
Vill även påpeka att man inte ska känna sig rädd för att delta bara för att man inte har ett jätte stort akvarium eller en massa dyra grejer från djuraffärer. Alla gerbiler behöver ju sysselsättning i sina burar, om det är akvarium, terrarium, dunabur, hemmabygge eller plastback spelar ingen roll. Inte heller spelar det roll om man har träleksaker och hus från djuraffären eller om man har satsat mer på kartong eller snickrar ihop inredning själv.
#5 Toppen, ser fram emot ditt bidrag! 
#9 Hitta någon som gjort så för några veckor sedan någonstans på typ mus.if, hamster.if eller om det var här på gif, kommer inte ihåg, men något sådant så kan inte säga att idén är min ^^
Kul tävling (;
#11 Näe, här var det visst: http://gerbiler.ifokus.se/articles/4f1c52d0d3b4fd0c4300196a-inredning-till-gerbilburenXD
Wow! Vad kul! Verkligen min typ av tävling :D Attans att jag ska vara borta två veckor snart (från mina bebisar dvs
), men får göra det när jag kommer hem :) Har redan fått lite idéer ;)
vilken rolig tävling! 
#16 Vad kul, har längtat efter mer bidrag då jag inte kan göra det nu, men kan ju göra rent i gerbilernas bur som jag får hem ifag! Längtar ;P
Åh vad synd, jag fick mina igår, la in toarullar, hus, låda, kartong och ett stort långy pappersrör och de har redan grävt ner allt. Får väl ta ett foto när jag byter, om jag hinner.
Var tog #21:s bidrag vägen? :/
Tyckte hennes bur var fin ;)
#23 Jag hade gjort lite fel, man skulle ha sakerna under spånet och inte så mycket ovanpå som jag hade, så det är därför det är borttaget.
Tack :)
#24 Jaha vänta lite nu då missuppfattade jag nog Moa, jag visste inte att grejerna som var med på första bilden fortfarande var med på den andra!
Jag trodde att du inrett en tom Samla på första bilden och sedan inrett en annan Samla med spån på andra bilden. Jag publicerar ditt bidrag igen. 
#25 Jaha, ja det är klart det syntes ju inte att det fanns där under ^^ Och jag hade rullat in samlan på altanen för det började regna när jag skulle ta den andra bilden, så då förstår jag ju om det kan ha förvirrat ännu mer att bilderna var tagna på olika ställen.
Kommer den hålla på ett litet tag till? För ska fixa buren när jag kommer till pappa på måndag, så hoppas jag hinner 
#32 Ja tävlingen får vara igång månaden ut. 
#33 Absolut, lägg upp ett nytt bidrag så tar jag bort ditt första! ^^
NEJ!!
Städade buren förra veckan, glömde ju att ta foto! :O
Aja, får göra rent snart igen! ;P
sen tyckte jag den likanade för mycke den första och såg tråkig ut så jag la till en hel del hö en dinosaurie skelett i trä jag hittade i en av flyttkartongerna som vi fick hem frå ń italien några veckor sen (xD) (den har ej tänder så de gör sig inte illa på den), i höbollen med toapapper i, gnagtunneln som har också i toapapper, huset som hänger brevid som också är lite "gnag-mums" med toappapper i (xD) sandbad och mat såklart.. jo och caramellen med toapapper och havre i ^^ tror det är allt 
Oh ska lägga in bilder nästa vecka när jag fixat buren :)!
tävlingen kanske är slut.
men jag har en dvärg hamster o jag undrar om det går att vara med ändå fast jag har en dvärg hamster???
#40 Nej det här är en tävling för gerbilägare tyvärr men du kan ju föreslå att man har en liknande tävling på Hamster eller Dvärghamster iFokus. 
när avslutas tävlingen :) ?
#42 I slutet av månaden.
okej då vet jag:)
mmen när man har sonna här tävingar moste man ha nåt specielt pris eller så? (rätt ny på denna sida)
Nej, det räcker med att få "äran" tycker jag!
okej då vet jag:)
#47 vad är det för något pris?
#48 Det är en hemlis tills vidare! Läs instruktionerna högst upp. 
Jaha, läste dom inte så noggrant (hihi).

#51 ja, bra ide med kartongen! Måste jag testa. Städade terrariet i förrgår men glömde helt av att fota.
Elva dagar kvar att lämna in bidrag! 
Tre dagar kvar nu, så det finns tid kvar om någon skulle vilja vara med! Kl 23:59 på söndag stängs tråden.
Det är helt okej, jag klistrar ihop dem till en enda bild sedan till röstningstråden.