Märkliga drömmar?
Jag har snart haft gerbiler i två år och jag kan inte minnas en enda "vanlig" dröm om småttingarna. Istället drömmer jag alltid att jag på något vis blandat ihop hanar och honor (trots att jag bara har honor) och en dag till min förvåning upptäcker att det är fullt med ungar i burarna. Ofta börjar alla, både vuxna och ungar, rymma så jag måste samla ihop alla. Men av någon anledning försvinner locken så hur länge jag än skopar in gerbiler i burarna så rymmer de lika fort igen. Inte sällan håller jag på så länge att ungarna blir könsmogna och i sin tur hinner få egna kullar 
Någon gång drömde jag att jag hade gerbilerna i VATTENFYLLDA akvarium! Till slut kom jag på att gerbiler ju inte ska vara i vatten och fick i total panik rädda mina stackars drunknande gerbiler.
För ett par veckor sedan drömde jag ännu en gång att det blev ungar. Det nya i drömmen var att kullen inte bara bestod av gerbilungar utan även av kräftor (?!) och till min stora förtjusning en sjöhäst!
Någon annan som haft märkliga gerbildrömmar? 
Jag drömde en gång att jag var vilse i skogen! Men mitt i skogen fick jag syn på Blåbär (en av mina pojkar), jag började springa mot honom men då började han springa iväg så jag jagade efter honom! Och helt plötsligt så sprang vi ut på grässmattan bakom mina föräldrars hus!
Snäll han är som hjälper till i mina drömmar ;)
Haha, åh vad jag känner igen den första drömmen du skriver om jessica :P har haft något väldigt lik dröm som dig. Minns inte den så tydligt längre men minns att det var gerbiler Överallt som bara rymde hela tiden , hehe.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
japp den första ;) fattar inte hur dom kommer ut ur akvarierna hela tiden?
#1 Kul att höra att inte alla gerbildrömmar är fyllda av panik haha!
#2 #3 Får försöka sätta lås på burarna i drömmen nästa gång 
Jag har inte haft någon konstig drömm om gerbilerna, men pappa eller mamma (kommer inte ihåg) hade nån dröm om att en av mina pojkar smet och sen hittade dom massa gerbilungar i min garderob. (Min gerbil hade alltså hittat en hona i mitt rum…)Sen blev det fler och fler ungar, det tog aldrig slut! Tillslut bara välde det ut ur min garderob
…
Konstig dröm! ;D
//Klara
Jag kommer inte ihåg om jag sagt det förut men jag drömde om dig en gång Jessica, du ville köpa en unge. Jobbigt nog så sprang alla ungar runt i mitt rum, jag hade ingen koll på föräldrar, kön, färg eller något annat. Så frågade du hur gammal ungen som du skulle köpa var. Jag skämdes som bara den för jag hade ingen aning, men drog sedan till med 4 veckor för att jag inte vågade erkänna att jag inte visste 
aldrig drömt några gerbildrömmar som jag komemr ihåg, men era låter i alla fall helnäppa haha :D älskar drömmar att dom alltid blir så.. konstiga :D
Fniss!
Den enda drömmen jag har haft, var att en gerbil hade rymt och kommit upp till mig i sängen och kröp runt på mig. Sen vaknade jag, och gissa vem som såg ett grått streck plira iväg över täcket!
Jag flög upp som en raket och lyckades fånga honom innan jag var riktigt vaken haha, sen kändes allt som en dröm ändå.
Var bara skrämda muslortar på golvet som skvallrade om sanningen hehe.
När jag var yngre drömde jag ofta dagen innan saker och ting inträffade.. alltså jag drömde att min dräktiga hona fick ungar och inom 24tim så hade hon fött och tyvärr kunde jag drömma att någon av mina gamlingar dog och även de hände samma dygn.
Så jag blir alltid lite extra vaksam när de gäller gerbidrömmar. Tycker det är lite märkligt men det stämde varje gång att de hade fötts några eller någon hade dött när jag hade drömt om det.
Har även jag upplevt liknande som Tassy dock drömde jag inte om djuren men vaknade med två av mina Egyptiska gerbiler på magen. De verkade tycka att det var kul att studsa runt och nosa i mitt ansikte. Som tur brukar de inte vara svårfångade så de hade troligen rymt under natten och sedan tröttnat på att busa runt och bestämt sig för att de var dags att gå hem igen genom att väcka mig. ;)
4# har försökt men tro mig dom typ teleporterar sig ut och blit bara fler och fler ;)
#6 Hahaha men Moa då! 
Lustigt att så många haft drömmar om att gerbilerna rymmer. Jag drömmer aldrig om att hundarna rymmer men det kanske är för att de inte sitter i bur? Någon som har andra burdjur och kan säga om det blir lika många drömmar om att hamstern/mössen etc rymmer?
#9 Mysko med sådana drömmar
.
#9 och #8 Tur att ni inte råkade rulla över gerbilerna i sömnen haha!
Jag har ju chinchillor också, men aldrig drömt att dom rymmer :P… Det är bara gerbilerna som både rymmer å förökar sig i mina drömmar, haha.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Jag har inga gerbiler än, men en gång drömde jag att jag hittade en gerbil i skolan XD Jag tog med den hem och sen leatde jag efter en kompis men hittade ingen :/
Jag har undulater nu, när vi var i göteborg förra året så drömde jag att jag och Luna (mina förra undulathona som tyvärr inte finns kvar) var på spion uppdrag ohc Pelle (min lilla undulatkille) var kidnappad, sen sa jag plötsligt "Luna, ska vi se hur Pelle mår?" och då nickade hon med sitt huvud XD Sen tog jag upp en apparat så man kunde se vad som hönde där Pelle satt och han såg deppig ut. Då kvittrade Luna "Vi måste skynda oss!". Sen så är det massa mer i den drömmen som jag inte kan berätta på just denna sajten. 
jag har inte heller gerbiler men har drömt om gerbiler, så här var drömmen (kort verson): jag var i skolan och då sa man lärare att det var 2 djur i (hennes?) lägenhets uppgång, Jag som inte jan hålla mig för frågor, frågade om hon hade sätt djuret klart hon sa ja här är en bild jag gick fram och såg 2 gerbiler o jag bara måste säga att ser ringer klockan (väkar klockan) och jag vaknar.
Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.
Jag är en medis på Barnens iFokus.
#14 Jag vill gärna höra , mezza på zoonen om du har lust att berätta!
//Flöffo