Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbilder-berättelser
Läst 3418 ggr
BettaSplendens
0

Söker bilder agilityhinder

Jag håller på och skriver en artikel om agilityhinder, och skulle behöva lite bilder! Gärna vad ni tycker om hindret osv :)

Tack o hej :D

[Jessica_91]
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En hemmagjord vippbräda av glasspinnar (typ), grillspett och superlim. Tycker den är kul att ha i en agilitybana eftersom att det mesta andra man har med är "vanliga" hopphinder.
Det enda jag kan klaga på är att man själv ibland måste justera vippbrädan så att den ligger ner på rätt håll, beroende på vart gerbilen kommer ifrån.

[Jessica_91]
1

Hindret till höger är kul men mina gerbiler fuskar gärna och kryper under eller går runt istället för att hoppa genom ringen. Tungan ute

[Jessica_91]
0

Blandade hinder. Glad

BettaSplendens
0

Fina bilder :D

Har också gjort ett sånt hinder med en ring och ja, har små fuskisar här hemma också :p

Tack :)

ks.gerbil
0

Ett tips är att göra i alla fall i början en ring ur kartong där man tar en bit kartong gör ett hål och gör den stabil med glass pinnar :D har en själv så ska hitta kort….

Gerbil-hemsidan hittar du R

ks.gerbil
0

här har har vi "ringen" ni kan ju se att den är sådär lutad för att gerbilen ska snirkla sig genom den hihi :) den är väldigt stabil då jag använde typ massor av lim xD men vill man göra den lite extra stabil kan man lägga till ett par pinnar på sidorna :)

ks.gerbil
0

här har du en bild på en vanlig hopp hinder som håller på att torka för att sedan bli ihop satt :)

ks.gerbil
0

hehehe…

fast såg nu att den va felvänd men om du kan så kan du vända på den ;)

BettaSplendens
0

Tack så mycket för alla bilder! :D