Blir så trött på blocketannonser..
Asså seriöst! Vad i hela världen är det med människor? Idag tittade jag lite på blocketannonser. Det började med söta kattungar och till slut såg jag ett par gerbil annonser. SERIÖST?? Folk säljer katter för 100kr. Det är inte allt. Det finns en miljon "Ska nu säljas då jag inte har lika stort intresse för dem längre.". Är det inte lättare att säga "Min son tröttnade på råttorna och jag orkar inte ta hand om djur"
Jag blir så himla trött på såna människor. "Svalnat intresse", vad ska det betyda? När man köper ett djur så gör man det för att ha en vän för livet.
Nä… Har ni sett hur ökenråttor bor hos vissa människor? Herregud!! 2cm sågspån, inga leksaker, inget att klättra på, INGENITNG!
Var tvungen att skriva av mig.
Vissa tänker inte igenom sina djurköp tyvärr. Och då slutar det ju tyvärr med att djuret antingen säljs/skänks eller ännu värre tas bort bara för att dom inser att det tydligen inte var så roligt som dom först trodde. Sedan tycker jag det är så tragiskt med dessa föräldrar som köper djur till sina barn och lämnar över allt ansvar på dom. Det slutar sällan bra. Jag förstår din frustration över dessa annonser, brukar själv bli frustrerad.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Usch ja.. En av mina killar fick jag genom en blocket annons, dom hade han helt ensam i en såkallad "lyxvåning", fattar inte ens hur man kunde kalla den buren lyxig
Någon hade i alla fall länkat den här på sidan, och det visade sig att jag bodde 1 km från där dom bodde. Han har fått en kompis nu och bor i en mycket bättre bur, men märker fortfarande lite att han har haft det ganska dåligt innan i livet.
Men ja, att man köper djur till små barn och tror dom ska klara av det. Till slut så glöms djuret bort och blir utan mat och vatten :(
Usch.. :( Såg förrut en 2-årig liten kille som bodde själv och dom skulle sälja han bara för dom skulle köpa hund.. Såg en till, nästan likadan fast med anledningen: "oväntat köp av kattunge" 
Jadu, blocket håller jag mig helst långt ifrån. Man blir bara upprörd. Såg t.ex. en annons en gång med en tjej som skulle möblera om sitt rum och därför inte hade plats för sina råttor längre. Det måste vara en av dom absolut sämsta ursäkter jag har hört! 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#1 Saken är att föräldrar tänker så här "oh min söte son vill skaffa en hamster" och två veckor efter är hamstern ensam, övergiven och mår dåligt. Man brukar säga att djur är söta när de är små. Det fungerar så här köp>lek>tröttna>släng.
Blir så irriterad!!!!
#2 Omg ja! Vissa gerbiler bor i små hamsterburar och ägarna kallar det lyx. Det är så hemskt. Tur att du hjälpte råttan.
#3 Oväntat köp av kattunge? Vad i? Vad om ökenråttan var ett "oväntat" köp? Kommer de tröttna på katten när de skaffar en hund pga "ett oväntat köp?". Blir så trött på såna människor.

stackars djur :( !!
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Vissa folk borde inte skaffa djur helt enkelt… Tycker skit synd om dem :(!
stackars :( de vill man bara rädda :/