Hirs, helt klart! När man sätter ner handen och de ser hirs biten jag har i handen så springer de fram och tar den och sen så spronger de och gömmer sig igen. Sen så hör man riktigt när de äter det ;P
Jordgubbar står väldigt högt upp på listan, även solrosfrön är väldigt omtyckt. En av hanarna bli helt tokig om han får lite kokt pasta, dock är ingen av de anda nio intresserade av det alls. Har ju märkt att det är extremt stor skillnad mellan gerbil och gerbil vad de tycker om, precis som för oss :)
Många av mina gillar gräs…
Eller, ja inte sånt gräs haha
Grönt och färskt från trädgården ska det vara.
Broccoli, solrosfrön och hallon är nog deras favoriter (;
//Klara
De flesta av gerbilerna här hemma älskar kokt spagetti :)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Mina killar tycker om ris och gröna bönor :)

Mina gerbiler blir trollbundna när de får mandelflarn =) De sitter och blinkar hejdlöst och de riktigt njuter. Så sött är det :)

Mina är som Asa-S's! Inget slår mandelflarn =)

#9 Super gulligt! En av grabbarna,Emmet kan man göra nästan vad som helst med när han får mandelflarn. =) Klia under magen,hakan,lyfta upp..o han fortsätter lugnt att äta Haha. Och deras söta blinkningar :) De är goa de <3

Blåbär och solrosfrön tror jag :P
Gimli är väldigt förtjust i fruktbitar, medan Star slänger sig över vad som än landar i buren
Jirdarna älskar hasselnötter och vetegroddar över allt annat.
Mina älskar majs!
Annars så gillar dom mandelflarn, solrosfrön, färskt gräs, gröna ärtor
Allt ätbart som hamnar i buren ^^
Mina älskar valnötter och pumpa frön!

#10 haha mina med, full koncentration på mandelspånet!! Det bästa var nog en gerbil jag hade när han var runt 3 år. Fick hem honom när han var äldre men jag har svårt att tro att han gått agility eller något sådan innan. Men när jag visade honom att det var genom att hoppa över ett hinder man fick mandelspån, då blev de fart på honom! Jäklar vad han hoppade fram och tillbaka för att få godiset! Har aldrig haft någon som lärt sig så fort eller velat han mandelspånet SÅ gärna :P
Tror nog att minas favoriter är torkad persika, banan, morot och pasta, sedan älskar de ju gerbilmaten de får utöver den också, minns inte riktigt vad den heter :/
Mina älskar mandelnöttet, Mynta, odlat gräs, banan, Knäckebröd och vanlig mat från djurbutiken
#19 OJ skrev otroligt fel… det är torkad aprikos vi ger dem, men vi är väldigt försiktiga med den också
#21 okej, är det i stor mängd eller är det om man ger det ofta eller är det bara almänt giftigt och att man aldrig ska ge dem det? :)
#23okej tack :) jag har nog aldrig gett dem.färska aprikose, men tack så otroligt mycket för tipset :D

Kokt potatis, kikärtor och brytbönor går alltid ner.
Mina gillar de mesta broccoli, banan, ris, pasta, majs,havegryn mm De gillar att variera maten^^
Morot och knäckebröd är två favoriter, men inget slår solrosfrön och mandelflarn! ;D
Kokt ris, majs och nektariner är mums här!
Vad är hirs för nåt? :)
Majs är väldigt gott.. men även banan gillas.
Ingeting, ärligt.. Tråkiga gerbiler haha :P
#32 tack, då vet jag det 
mina älskar knäckbröd, pumpafrön, ärtor, sallad och solrosfrön såklart ;)
Mvh
kika gärna in på min blogg www.ellasylvander.devote.se