Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettförslag-önskemål-om-sajten
Läst 2842 ggr
AnneN
1

Förslagslådan!

I denna tråd kan alla som vill lämna förslag på artiklar, aktiviteter, mm som önskas på sajten Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[xDAMPBOBPSYKFALL]
1

Jag hade önskat mig en liten spalt med uppfödare! :)

Wand
0

Säger som #1, det vore roligt att få se lite om uppfödare! Hamster iFokus har "Zooma in uppfödarna" och artiklar om olika uppfödare, det vore roligt att se något liknande här också. Glad

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Jessica_91]
0

Även jag håller med #1 :)
Vore dessutom kul och praktiskt med en ny lista med aktiva uppfödare som är medlem här på GiF (kanske även såna som inte är medlemmar om man har deras tillåtelse?). Jag mailade så sjukt många uppfödare när jag behövde få tag på en kompis till Gimli men mindre än hälften svarade, många av dem är säkert inte ens aktiva längre ><

Anne.K
0

Jag håller oxå med #1 :D

Vill också ha lista med aktiva uppfödare :)

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Tsunamis
0

Yes det skulle inte sitta fel med lite mer uppfödarinfo, artiklar eller någon form av uppfödarlista.

MvH  Tsunamis

AnneN
0

#1-5 Tack för förslaget, ska se vad vi kan göra åt det Skrattande

_**/Mvh Anne

ks.gerbil
2

skulle inte vi kunna en artikel om en snabb guide gerbilfakta? med utropstecken så att den stannar kvar? en ny gerbilägare kan ju då bara titta på den så att man inte behöver gå runt och leta eller skriva ett inllägg där alla ska skriva något man har glömt och sånt?

Gerbil-hemsidan hittar du R

AnneN
0

#7 Jätte bra idé Glad

_**/Mvh Anne

ks.gerbil
0

det är kanske för sent men en halloween fototävling? vi har inte så många tävlingar och det kan ju oxå bero på att det inte finns så många personer som är här mycke på GIF. skulle vi ha en så kanske det inte blir en riktig tävling om det bara finns 2 per. som är med? ni får tänka lite på det. ;3

ks.gerbil
0

kan vi inte ha som hamster i fokus klotterplanket? det är en inlägg där man får prata om vad man vill.

oj men det kanske ni visste :P

Anne.K
0

#10 Du kan skriva i OT:Fiket om du vill prata om andra saker :)

Krille12
1

Man kan ha en artikel där det står hur man gör för att föda upp fina och friska gerbiler, det är kanske bra för nybörjare som vill avla på gerbiler men inte riktigt vet hur man ska göra.

Medarbetare på Vetenskap.

AnneN
0

#12 har du kikat bland de artiklar som redan finns om avel?

_**/Mvh Anne

Krille12
0

Finns det? Jag har inte sett dom då.

AnneN
0

#14 Klicka på Artiklar i menyraden högst upp, sedan finns det massor med olika artiklar i grupperna där.

_**/Mvh Anne

Krille12
0

Jag har sett dom, men jag hittar inget om avel.

AnneN
0

_**/Mvh Anne

[Tassy]
0

En uppfödarlista fanns en gång i tiden, vart har den tagit vägen? kanske går den att uppdatera med aktuell info?

ks.gerbil
1

Fast manska inte avla om man är nybörjare …

moawi
0

#12 menar nog nybörjare på avel :)

ks.gerbil
0

jaha! hihihi….

------------------------------------------------------------------------------------

ag skrev längre upp att det kanske skulle vara bra att ha en gerbil guide här på sajten så att nybörjare kan gå och titta på den. men nu hittar jag mig själv göra en (allas tips!!!) för djuraffärer som alla får hjälpa till att fixa. skulle man inte kunna använda den? jag är snart klar och då kanske jag skulle kunna PMa den tiil någon Sajtvärd så att den kan skriva den med en utropstecken så att den stannar kvar (eller kan jag göra det själv?) skulle vara en ära :)

Krille12
0

#19 Jag ska inte börja med avel nu, kanske i framtiden om jag kan. Jag vill bara veta mer om avel för jag tycker att det är intressant :)

ks.gerbil
0

skulle så gärna vilja veta mer om genetik… men är för lat för att gå leta :P

[Jessica_91]
0

#22 och #23

Precis ovanför "Skriv Inlägg" uppe i vänstra hörnet finns "Artiklar". Klicka där och så kommer alla skrivna artiklar på GiF upp. Det finns olika underkategorier så man slipper leta genom ALLA artiklar, bl.a "Avel & Uppfödning" samt "Genetik & Färger".

ks.gerbil
0

24# jag ville att den skulle kunna stanna kvar så att man inte behöver gå ch leta. många nya här på ifókus kanske inte vet hur man gör…

[lejdyga]
0

Kom på att dena sida nog inte få handla om såna som föder upp och sen ger till ormar! det borde stå i reglerna själv så har jag inte läst dom men om den regeln inte finns så tycker jag att den ska vara där ;)!

[Tassy]
5

Personligen så tycker jag att även de som föder upp gerbiler som mat kan behöva ta del av fakta här, för att ge gerbilerna bästa möjliga livstid. Däremot tolereras inget stötande material på sajten, det håller vi administratörer redan god koll på, så någon sådan regel tror jag inte behövs, även om tanken är god. Glad

Luju
1

Såg just en artikel på Chinchilla i Fokus som jag mycket gärna skulle vilja se något liknande av här på GiF. En artikel om hur och vad att tänka på när man ska ta kort på gerbiler. Tips och råd.. Ja, sånt som är bra att tänka på. Ska man ha blixt, inte blixt, när att ta kort och liknande.

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

ks.gerbil
0

28# jag gjorde en sådan tråd fast ingen svarade på den här är den http://gerbiler.ifokus.se/discussions/4ee79f50d4ebea320b0047cb-att-ta-battre-bilder den är inte så jätte bra men det va liksom en skiss till en artikel :)

PandanNilsson
0

Jag har ett litet förslag. Det finns ju redan Köpes och säljes trådar nålade längst upp. Borde det inte finnas en sådan Transport tråd som är nålad längst upp??Glad

Med vänliga hällsningar Pandan.
Medarbetare på Te ifokus.

Kolla in min kaninuppfödar sida! här/

AnneN
1

#30 För transport så finns det ju ett helt eget forum http://djurtransport.ifokus.se/ dit man kan vända sig om man behöver hjälp med att transportera djur eller kan erbjuda transport.

_**/Mvh Anne

[KKlara]
1

Kan vi inte ha en fototävling typ "vårgerbil" eller något sådant? Skulle vara kul!Glad

//Klara

ks.gerbil
0

32# vill också :D

[KKlara]
0

Bara undrar när röstningen kommer på Vårgerbilen? (;

//Klara

Anne.K
0

Kom på en sak. Skulle man inte kunna göra en artikelserie med "uppfödare i närbild" ? Har sett liknande på andra djursajter och själv tycker jag att det är väldigt intressant och kul att få läsa lite närmare om uppfödare :) det vore dessutom bra för personer som ska köpa gerbiler med att kunna läsa närmare om gerbiluppfödare. Så vad tror ni? Någon som skulle vilja göra en sådan artikel serie? Jag hade gärna gjort det själv men har tyvärr inte tiden så vore kul om någon med både tid och intresse vill göra serien och intervjua gerbiluppfödare :)

gothic_eve
0

#35  Det var ett bra förslag!

Tyvärr har jag inte heller riktigt tiden att ordna en sida.

[Jessica_91]
0

Jag kan ta på mig att göra en sådan artikelserie, har själv funderat på det tidigare. Ska kika på de andra sidorna lite också och sedan sammanställa lite frågor. Glad

#35 och #36, bara för att förtydliga så vill ni alltså inte göra seriensjälva men kan tänka er att vara med för en intervju? Bara så inte jag hoppar över er två ^^.

Anne.K
0

Jag kan tänka mig att bli intervjuad men har bara inte tiden för att skapa artikel serien så vore kanon om du vill göra den jessica :)

Inlägget är låst för nya kommentarer