Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbeteende-temperament
Läst 653 ggr
älskar-djur
2012-09-06 15:03
0

Agility!

Hej!
Nu ha jag o min dvärg hamster speedy börjat tränat agility o det går faktiskt rikdigt bra, problemet är att jag har inga bra hinder:(
är det någon som vet vart man kan köpa eller gör folk dm själv??

O jag öndrar om någon vet hur man kan få sin hamster mer tam o få den sluta bitas?

Tack i förhand!Skrattande

[Jessica_91]
2012-09-06 15:32
0

Det går jätte bra att göra egna hinder t.ex av glasspinnar eller grillspett av trä (bara man tar bort spetsen) och lim, man får dock se till att djuret i fråga inte börjar gnaga på hindrena och får i sig lim.

Det finns Hamster och Dvärghamster iFokus, där kan du få mer hjälp och info om hamstrar. Glad

älskar-djur
2012-09-06 15:36
0

har testat med glass pinnar men jag får det inte att stå upp, o vad ska man ha för lim? Skrattande

[Jessica_91]
2012-09-06 15:39
0

Vilket som helst funkar bra, jag brukar ha superlim så att jag slipper vänta så länga haha. Men då har jag också gerbiler som inte börjar gnaga på sina hinder, hade de varit väldigt benägna att göra det så hade jag använt trälim för säkerhets skull.

älskar-djur
2012-09-06 15:59
0

min hamster brukar inte gnaga men han brukar ta sönder dom eller välsta dom o försra så man får sitta o holla i varge hinder, haha har en ganska knasig o bitisk hamster:P