Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 2020 ggr
Steffiiee
0

Är hon gravid? Hjälp!!

Jag har nyss tagit över två stycken Gerbiler.
Jag börjar dock ana att den ena av de kan vara på tjocken, för hon är rätt tjock. Jag vet inte riktigt hur det ska se ut när de är gravida, och isåfall, om hon skulle vara det, är jag helt ny på den punkten. Vad gör jag?
Hur vet jag att hon är gravid, och inte bara en tjockis? :)

JÄTTEtacksam för svar!!!

Anne.K
0

har hon vart i kontakt med en hane?

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Steffiiee
0

Ja, det har hon. Det är därför jag är lite orolig ^^
Chansen är ju rätt stor att hon skulle kunna vara det. (är omplaceringsgerbiler, så har inte riktigt koll på hur de/hon haft innan)

Vill mest veta hur jag ska göra om hon skulle vara det, jag är ju medveten om att man ska sära honan och hanen strax innan födsel.

Anne.K
0

bor hon ihop med hanen fortfarande? i såna fall sära på dom på en gång då du inte vet hur långt gången hon är (om hon nu är dräktig)… det brukar synas genom att honan får en päronformad kropp… de brukar bli breda baktill.

Steffiiee
0

Hur stora ungefär blir gravida gerbiler. Klart att det är olika beroende på hur stora de är från början. Men någon uns om hur stora ungefär?

Tack för att du är så snäll och svarar Glad

Anne.K
0

Det är verkligen jätte svårt att säga för det är så olika. På en del syns det knappt alls medans andra blir stora som hus. Så jag kan inte ge nått bra svar på det.

Midgårds
0

Försök ta ett kort på henne uppifrån så kanks evi kan hjälpa mer.

Men bor hon med en hane eller hona just nu?

mickro
1

Sära på dom om hon fortfarande går med hanen.

Steffiiee
0

Nej hon går inte med hanen nu. Hon är själv. Jag fick reda på av den förra ägaren att hon inte längre kunde få fler kullar för att hon var för gammal. Men sen o andra sidan så var hon runt ett år, hon visste inte exakt.. Fick inget ordentligt svar alls…. (morr…) Jag ville bara ta de där ifrån för att det var väl inte det bästa hemmet om man säger så.
Jag hörde av mig till henne igår, och frågade om lilla Leia haft kullar tidigare och isf hur många för jag misstänkte att hon var gravid nu.
FEM stycken kullar(!!), vad jag läst här är det för många??????
Hoppas att allt går bra med min lilla Leia :(

Steffiiee
0

Och ja just det!!
Hon går och boar, HELA tiden, hon bygger och pysslar konstant.

Anne.K
0

herregud 5 kullar på den stackars honan??? hur gammal är gerbil stackaren? man rekomenderar oftast att MAX ta 3 kullar på en och samma hona OM hon har något bra man gärna vill föra vidare. Men enligt mig så tycker jag att man ska ha goda själ till att ta en tredje kull på samma hona och inte bara ta, bara för att… och 5 kullar är alldeles på tok för mycket… sliter ju på honan något oerhört att föda så mycket… jag blir inte förvånad heller om hon fått kullarna efter varandra heller av denna OKUNNIGA människa… Bra att du tog henne därifrån iaf.

Steffiiee
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

:( Nej det är ju som sagt det, jag fick inget direkt svar från henne hur gamla någon av de var. De var RUNT året iaf.. Jag tog med mig båda hem för jag hade inte riktigt hjärta att lämna någon där..
Jag tycker att jag kan känna mig okunnig när det kommer till gerbiler, men det vet man väl ändå med vilket djur som helst att de inte kan ha hur många kullar som helst???

Här är iaf en bild på Leia.

Steffiiee
0

LEIA FÖDER! Åh herregud!!!!!

Steffiiee
0

En liten bebis har jag sett hittills.. Leia verkar må bra än så länge!!!

Anne.K
0

Lämna henne i lugn och ro nu medans hon föder. Får hoppas allt går bra :)

Steffiiee
0

Hur lång tid brukar det ta ungefär tills de är färdig födda?

Jag har noll koll på det här verkligen.. Känns så hemskt att inte veta :(
Två småttingar har jag sett när jag tjuvkikat in hos henne än så länge. Hon fortsätter att kämpa!!

Anne.K
0

Tar väl några timmar skulle jag tro? Vet faktiskt inte. När mina kullar har fötts så har jag aldrig vart närvarande så har ingen aning hur lång tid det tar då mina har fötts på sen kväll/ natten och dagen efter så har jag hört små kvitter :P… Någon som vart närvarande vid en födsel kanske hoppar in och kan svara :)

Steffiiee
0

Ja nu har det ju gått en timme ung. och det är två bebisar ute, vad jag sett iaf. Vågar ju inte gå för nära och störa henne heller..

Sååå… Vad ska jag göra med alla bebisar sen? Förvånad

Steffiiee
0

Fyra små bebisar ute, Leia kämpar och står i. En stark tjej minsann! Trots allt innan :/

ossilian
0

Oj, vad du får vara med om! Ser du förlossningen? Är hon inte inne i ett bo? Häftigt i vilket fall. Om jag hade varit du, så hade jag behållt en hane och en hona som sällskap åt de två du har.

Steffiiee
0

#19 Jaa, det är jättehäftigt trots att det kom så plötsligt och oplanerat. Det verkar som om det var den 6e och sista bebisen som kom.

Ja jag ska göra det också. Ska definitivt inte sätta tillbaka Leia och Luke… Är något arg på hur den förra ägaren lät henne få hela sex kullar.. USCH…….. 

Har hoppat över och bytat till en ny tråd där man kan följa mina små stjärnor!! Här hittar ni den nya!! Glad