(S) Gerbilhonor och -hanar söker nytt hem
I januari 2012 tog jag hem två gerbilhonor och två gerbilhanar från en vetrinärklinik dit de blivit inlämnade för Avlivning. Det var inget fel på dem.
Jag har ingen tidigare erfarenhet av gerbiler så jag vet inte hur tama gerbiler kan bli, men de är inte supertama. De är nyfikna och kommer fram när man närmar sig dem, men vill man ta upp dem försöker de smita. Den vita hanen och den svarta honan kan dock hoppa upp i handen och klättra upp för armen när de vill komma ut ur sin bostad och känner sig äventyrliga.
Enligt vetrinären som överlämnade dem till mig sa den tidigare ägaren att de skulle vara ett år ungefär i januari, men om det är sant vet jag ju inte.
Jag vill att de ska få komma till ett bra hem med matte/husse som har lite kärlek och tid att ge de små rara liven. Har du?
Gerbilerna finns i Göteborg.
Första bilden visar de två hanarna.
Putt
Putt! Ingen?
Är lite intresserad i dom.
Men bor en bit från dig.
Så jag skall kolla med min sambo
Ok, trevligt. Skicka mig gärna ett PM om du är intresserad.
Putt
Finns de kvar alla fyra? Är ute efter lite roliga färger på gerbiler och dessa verkar ju vara olika allihop…..skulle passa fint. 
Ja, de har alla olika färg. Honorna har förmodligen hittat ett nytt hem. Hanarna är lite ovisst. Jag får be att återkomma när jag har bättre besked att lämna!
Hanarna blir kvar. Honorna trodde jag hade fått ett hem, men så blev det inte, så honorna behöver fortfarande omplaceras. Intresserad av honorna #8?
#10 Vad synd, jag har fått tag i två andra honor. Kommer inte ihåg om det går att sätta ihop äldre gerbil honor i samma akvarie? Ska kika på det och iså fall återkommer jag.
#10 Att sätta ihop könsmogna honor är nästintill omöjligt.
okej ja då vet jag….då får jag avstå….önksra dig lycka till med att finna ett gott hem till de 
Ja, det var ju himla synd! Men vi får hoppas du och dina nya honor kommer trivas ihop :-).
Ja men det gör vi säkert, tack så mycket, bara en vecka kvar tills de kommer hit nu :)
Ingen som är intresserad av att ge de två små busiga honorna ett bra hem? De bor alltså ihop och verkar trivas bra med det.

Hur har det gått?
#17 Inga framsteg, honorna är kvar. :-/ Och söta är de när de far omkring här i soffan och samlar frön och busar så det kommer bli allt svårare att lämna bort dem ;-). Men det vore helt klart bäst om de kunde få ett nytt hem! Har ju min pälsdjursallergi att slåss med också… skit är det.
hej !
va tar du för dom?
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶
Tar ingenting för dem mer än att de kommer till ett gott hem där de får uppmärksamhet och kärlek :-).
är intresserad isåfall.
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶
PM:a mig gärna så ifall och berätta gärna lite om deras tänkta hem :-).