Få det tyst på natten?
Flyttat in hos flickvännen med gerbilen Polly som jag har kvar. Hon är helt kär i Polly.
Iallafall så är det enda minuset att på nätterna kan Polly börja leva om i buren och jag funderar om det finns tips på att undvika detta eftersom det är i samma rum och kan vara så man vaknar mitt i natten eller svårt att sova.
Enligt min flickvän så ska det fungera att stoppa en handduk för? Som täcker över buren där det endast finns hål högst upp, eftersom det då blir mörkare (kolsvart kanske). Men kan då gerbilen andas?
Finns annars andra lätta tips?
Har ni ingen möjlighet att ha buren i ett annat rum? Det brukar va den bästa lösningen ;)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Gerbiler är aktiva oavsett om det är natt eller dag så att det blir mörkt bör inte göra någon skillnad.
Vad menar du med "leva om i buren"? Om hon gnager på kartong etc så kan ni ta ut sånt precis när ni ska lägga er och sedan lägga in allt när ni vaknar. Men ni kan inte göra något om hon "bara" gräver eller så.
Om ni verkligen stör er på ljudet och inte kan ha buren någon annanstans så är öronproppar den enklaste, eller kanske den enda lösningen.