Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: allmänt-om-gerbiler
Läst 485 ggr
Anne.K
0

Fler ställen att hitta köpare?

Är lite nyfiken på om någon har tips på fler ställen där man kan hitta gerbilköpare? Hittills det enda jag känner till och som jag använt mig av är ju min egna hemsida och GiF och djurannonser i Fokus. Men finns det fler ställen att nå ut till seriösa gerbilintresserade köpare? Känns som att som uppfödare kan det kanske va bra att ha olika platser att använda sig av när man ska hitta nya hem. Så tips tas emot tacksamt :).

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Asa-S
0

När jag hade marsvinsuppfödning så la jag upp djuren på blocket. Fick en del oseriösa svar med de var så få. Hade jätte seriösa köpare och folk som gärna åkte en bit oxå,just för att de ville köpa av uppfödare. Min upplevelse genom alla de åren är bra :) Eftersom det finns internet så är många pålästa och tagit sig tid genom att leta uppfödare. Vem man säljer djuren till avgör man själv och jag var petnoga. Skrev alltid att jag inte säljer till barn vilken fick många att se att det är seriöst. Många djuraffärer har inte/kan inte få tag i gerbiler att sälja så marknaden finns ;-)

moawi
0

Man kan annonsera i SGF's och SHF's klubbtidningar.

På facebook finns många olika grupper: Husdjursmarknaden, 2 st hamster & gerbil-grupper, m.fl.

Eniro har en annonsmarknad som är gratis: gulans.se.

Men mest effektivt av allt är ändå blocket som Asa-S säger. Även om det finns många oseriösa köpare så finns det också många seriösa. Själv hittade jag mina första gerbiler via just en blocket-annons och jag var väldigt seriös - jag var bara ännu inte medlem på GIF och andra gerbilsidor. Facebook tror jag inte att jag hade på den tiden.
Blocket var det jag kände till och där letade jag :)
Så det kan helt klart vara värt att spendera de 40 kronorna, eller vad det nu är, på en blocket-annons.

Anne.K
0

Tack så mycket för era tips :) … Blocket kan jag erkänna är en sida jag viljat undvika att annonsera på pga att jag haft intrycket av att där mest är oseriösa köpare, lite fördomsfullt av mig jag vet :P men jag får kanske ta och ge blocket en chans. Vem vet man kanske hittar perfekta hem där :) bara man är noga.

Asa-S
0

#3 Jag hade många som ringde som fått nr av köpare så ibland var ungar tingade långt i förväg :) De fick jätte bra hem. Fast det finns alltid folk som säger en sak o gör en annan.. Det går inte att undvika var man än annonserar…Tyvärr..

Anne.K
0

#4 jo det är väl tyvärr så att man ibland råkar ut för de som inte är ärliga.