Gerbil Genetics Calculator
Vet inte om folk redan använder den här, har känt till den ett tag men glömt av. Om man vet vilka gener sina gerbiler bär på kan man iaf få hjälp med att se vilka färger deras ungar kan få :) Dock är ju inte alla gener med, men de vanligaste iaf!
http://www.critterplaypen.com/gcal/gcal.php
Vet inte om det blir av men har tänkt att försöka göra ett eget sådant program fast med drag-n-drop bilder istället, för de som kanske inte kan alla gener. Men att man självklart man fylla på med gener om det är så att man kan dem :)
oj vad ambitiöst!
Hoppas att det går vägen för dig 
kände till kalylatorn sedan innan, den är ibland väldigt användbar när man tappar huvudräkningen 
Ja den har man kännt till sedan innan. Brukar vara fiffig att använda ibland :). Ja tycker absolut du ska göra en egen kalkylator med din id'e tror jag skulle vara kul :)… Satsa gärna då på att även få med de ovanliga generna också om du orkar för det är något jag saknar i critterplaypen. ;)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Ja jag använde den när jag lärde mig om de olika generna och färgerna, tycker den är jätte bra för att bättre förstå hur generna samarbetar.
Vore jätte kul om du gjorde ett sådant program. 

Najs att ni redan verkar ha använt den. Kom inte ihåg om den varit uppe här på forumet innan :)
Ja vi får se hur det går, hade kanske tänkt att göra programmet som endel av en kurs jag läser. Men kan hända att det blir för stort projekt. Vi får se, vi får se.. men jag hoppas det blir av!

Jag har börjat på den nu, deadline 31 aug. Så får vi se hur det går.
#5,6 Jag hade en tanke om att rita men jag tror det blir tydligast med foton. Dock kommer jag behöva hjälp och få låna bilder på alla färgerna isf :)