Har inte tagit upp dom!
Nu har det gått nästan 3veckor och jag har fortfarande inte tagit upp mina gerbiler
jag behöver hjälp!!!
Börja med att lägga ner din hand i buren, låt dina gerbiler komma fram och nosa. Gör det några gånger per dag och efter typ två dagar kan du börja med att lägga något gott (som solrosfrön) i din hand så får som komma fram och äta ur handen. Gör detta i några dagar, tills du märker att dom har börjat lite på dig. Nu kan du försikting ta upp dom när dom kommar till din hand eller presis när dom har tagig godisen du hade i handen för då sitter dom still. Hoppas det hjälpte!
//Klara
Har du fortfarande inte fått upp dom? Hur har du gjort hittills när du handtränat dom? Hur ofta tränar du med dom? Om du jagar dom i buren så kommer det ta längre tid.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Jag har nere handen flera gånger per dag med pumpa frön och solros frön dom älskar pumpa frön! Och dom sitter stilla ppå handen och äter men så fort jag rör handen så springer dom i väg!
#5 hmm, märkligt att dina pojkar tagit sådan tid på sig. Jag har ju 3 syskon till dom kvar här hemma och dom uppvisar inga svårigheter när det gäller att komma upp i handen. Eller det beror väl på från dag till dag. Men i regel så är syskonen här hemma väldigt frammåt. Men ja alla har ju självklart olika personligheter då de är olika individer. Och dina pojkar kanske helt enkelt behöver mer träning än de andra. Men det är iaf ett bra tecken att dom vågar sitta i din hand och äta när den är stilla :) så det är bara att försöka jobba vidare med dom. Vissa gerbiler kräver mer tålamod helt enkelt.
Försök att hålla handen ca 5 ca ovanför botten så att din hand inte ligger mot spånet.
Då "hoppar" dom upp och du kan lyfta upp dom :)
(annars är det lätt att dom bara springer över din hand om du lägger den mot spånet på botten)
Alltså dom är VÄLDIGT framåt så framåt att dom inte kan sitta still 
Dom klättrar ibland uppförmin arm en bit och sen hoppar av men dom vägrar att sitta stilla 
#9: Det är helt normalt! Gerbiler sitter nästan aldrig stilla. Jag tycker att du har fått en ganska bra förtroende av dom när dom klättrar upp på din arm, du kan försöka att ta upp dom när dom sitter där på din arm, eller vinkla den så att dom kommer upp till din axel (;
//Klara
#9 nämen då har du ju fått dom tama kan jag ju säga :) gerbiler är sällan ett djur som sitter still utan de är väldigt aktiva djur, det berättade ju jag för dig när ni var och hämtade dom ;)
Idag fick jag nästan upp Sherlock ur buren! Jag lyfte handen runt 3dm upp i luften innan han fatta vad som hände
#12 vad bra :) förresten vore roligt att få se lite bilder på pojkarna och få se hur dom utvecklats :)
Kan försöka ta några