Vill se burbilder

Här är några trådar jag hittade om gerbilburar 
http://gerbiler.ifokus.se/discussions/4f01e53a88f4726c23026c4d-vara-gerbilburar?discussions-7
http://gerbiler.ifokus.se/discussions/4ffdd24fd4ebea2535005022-mitt-rum-ak-djurparken?discussions-6
Ett till akvarium!
Det sitter tejp på baksidan av buren som är fäst i locket, men det är ingenting som gerbilerna kommer åt att gnaga på.
Detta pga att jag har ett hemmagjort lock som är gjort av långsidan på en gammal hamsterbur så det är riktigt hårt galler. Sen sitter det två luckor i gallret på ovansidan så jag behöver bara lyfta hela locket vid spånbyte.
Detta pga att rutan är välvd och det är väldigt svårt att bygga en träram till det….

#7 Har också köpt ett sådant akvarium, det är grymt bra och prisvärt! :) Har gjort en inredning i det med en naturinspirerad bakgrund.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
#7 Har också ett sådant akvarium som jag köpt av LivetsKaniner för 450:-, nytt 500:-, och det var helt nytt och riktigt fint. ;)
Några månader gammal bild, innan jag satte ihop de nya locken ordentligt, men så här ser det ut i min gerbilhörna i alla fall. Från vänster till höger så är det ett 315 liters akvarium, ett 150 liters och ett 220 liters. 
Det syns inte på den här bilden men det är lite trångt i rummet, jag har möbler hela vägen längs alla väggarna så det finns ingen plats kvar alls längre haha. Jobbigast är att inte kunna ha en garderob, har lite svårt att få plats med alla kläder men det funkar ändå ^^.
Hämtade dessa tjejer från en annons på blocket bortskänkes. Dom kom till oss för 2 dagar har redan gjort om buren en del men kommer i framtiden när jag hittar skaffa ett akvarium till dom.
Buren som dom kom i är en vanlig galler bur. Dom hade endast peller strö i botten. Nu har jag gjort som så att fixat halva buren är så att dom har sågspån och dom kan gräva ner sig med ett hus i. Sen även nivå skillnad. Dom verkar trivas jättebra och har hållt på att fixa och dona sen dom kom=)
Men som sagt sen blir det ett akvarium=)
det är 2 tjejer som är ca 3år.