Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 7695 ggr
dragonstar
0

Vill se burbilder

Jag vill se se bilder på era burar.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

ks.gerbil
0

kan ta kort och visa :D

Gerbil-hemsidan hittar du R

gothic_eve
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då ska vi se vad vi hittar i arkivet:

Här är en bild från ett spånbyte -två hemmagjorda burar :)

gothic_eve
1

Min 222 liters bur :)

gothic_eve
1

Ett till akvarium!

Det sitter tejp på baksidan av buren som är fäst i locket, men det är ingenting som gerbilerna kommer åt att gnaga på.

Detta pga att jag har ett hemmagjort lock som är gjort av långsidan på en gammal hamsterbur så det är riktigt hårt galler. Sen sitter det två luckor i gallret på ovansidan så jag behöver bara lyfta hela locket vid spånbyte.

Detta pga att rutan är välvd och det är väldigt svårt att bygga en träram till det….

[KKlara]
0

Här är mitt akvarium. Det är ett 93 liters och köpt på blocket för 500:- (;

Blev dålig kvalitet på bilden men, men, hehe (;

Minoth
0

Hornbach, 400kr nytt

100x40x40, 160L

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

annaforsgren
0

#7 Har också köpt ett sådant akvarium, det är grymt bra och prisvärt! :) Har gjort en inredning i det med en naturinspirerad bakgrund.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

panini
0

#7 Har också ett sådant akvarium som jag köpt av LivetsKaniner för 450:-, nytt 500:-, och det var helt nytt och riktigt fint. ;)

[Jessica_91]
3

Några månader gammal bild, innan jag satte ihop de nya locken ordentligt, men så här ser det ut i min gerbilhörna i alla fall. Från vänster till höger så är det ett 315 liters akvarium, ett 150 liters och ett 220 liters. Glad

Det syns inte på den här bilden men det är lite trångt i rummet, jag har möbler hela vägen längs alla väggarna så det finns ingen plats kvar alls längre haha. Jobbigast är att inte kunna ha en garderob, har lite svårt att få plats med alla kläder men det funkar ändå ^^.

ks.gerbil
0

min då här ^^ om ett par dagar ska jag städa så ;D

ks.gerbil
0

bild ovanifrån med två små nosar som tittar ut och undrar vad det är för oljud som hörs :P

[Springerpoo]
0

Mina små pojkars bur Glad De bor i en 130l samlarlåda från IKEA.

Ahdnil
0

Hämtade dessa tjejer från en annons på blocket bortskänkes. Dom kom till oss för 2 dagar har redan gjort om buren en del men kommer i framtiden när jag hittar skaffa ett akvarium till dom.

Buren som dom kom i är en vanlig galler bur. Dom hade endast peller strö i botten. Nu har jag gjort som så att fixat halva buren är så att dom har sågspån och dom kan gräva ner sig med ett hus i. Sen även nivå skillnad. Dom verkar trivas jättebra och har hållt på att fixa och dona sen dom kom=)

Men som sagt sen blir det ett akvarium=)

det är 2 tjejer som är ca 3år.

Ahdnil
0

Här kommer mina nya lösning på deras bur. Underlådan är en låda som dom har ett hus och lite gömställen och sågspån även lite hö så dom har massa att gräva i=)