Mitt rum (a.k. djurparken)
Jag spenderade de första dagarna på sommarlovet med att lacka (eller glasera eller vad det nu hette, snickarsnille som jag *inte* är :P) en hylla som jag köpte på Hornbach för 300-400 kr eller vad det nu var. Samtidigt passade jag på att lacka/glasera trähyllan under mitt 140-liters akvarie i samma lack.
Och så fick jag hjälp av min kära mamma med att möblera om i mitt rum… Och lyfta burar hehe ;) Så jag tänkte bara visa hur det ser ut nu om ngn känner sig inspirerad! :P
Har tyvärr inga "före-bilder" eftersom alla burar stod utspridda i rummet, lite svårt att få med alla på en bild ^^
#4 Det är en akvariebakgrund som jag fick med när jag köpte det :) Det är skitsnyggt faktiskt! Här finns ökenbakgrunder oxå: http://www.guldfisken.se/beta/catalog/bakgrunder-fotobakgrunder-c-49_53_139?osCsid=082b5d5b4363546cc03149c02fd02eb1
#7 Ja hihi det blir nog supersnyggt :D
Jätte fint och jättefina akvarium måste jag bara säga! ;)
#9 Tack! :D
Jag måste bara fråga: hur många djur har du? Är det "bara" de som du har i ditt rum elr?
#11 8 gerbiler och 1 guldhamster har jag för tillfället :)
#12 8 gerbiler? Hur har du tid för alla? Önskar jag hade 8 gerbiler här!:O
#13 När man har fått in vanor och struktur i skötseln så går det snabbt, lika snabbt som om jag hade haft en bur. Då hinner jag med att gosa med alla, de som vill komma fram vill säga :P
Fast jag tycker inte att jag har så många om man jämför med andra ;)
Jätte fint :) önskar jag kunde ha det så fint med mina burar. Men ah jag ska väl inte klaga, varje bur har sin plats iaf i det pyttelilla djurrummet jag har :P
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
"djurparken" hihi
Du skulle sett mitt rum innan jag flyttade. det var en djungel
Medarbetare på Burfåglar och Undulater
#15 Tack :) Men gerbilerna trivs säkert ändå och det är ju det viktigaste! :D
#16 Ja jag tkr inte att jag har så mycket djur men andra tycker tydligen det haha :P
Såg förresten att jag missat ett a i rubriken ^^
"Gammal" tråd men jag har en fråga:
Hur hög och bred är den hyllan du har? Tror du man hade fått plats med två akvarium på 100X40X40 och ett på 100X50x50?
#18 Jag ska kolla upp det men jag tror den bara är 90 bred.
#19 Jupp jag gillar att ha ordning och reda
Allting är väldigt organsierat så det ska gå så snabbt som möjligt att t.ex. byta sand, byta vatten, städa o.s.v. Allt finns på speciella ställen.
jättefint!!
Tack 
#19 http://www.clasohlson.com/se/Pl%C3%A5thylla/Pr406479000
Jag har denna hylla från clas ohlson! Hyllplanen är 100x40 och är perfekta!
Ser riktigt snyggt ut. Hade innan en trä hylla men bytte nyligen.
#24 Kan man montera hyllorna i önskad höjd?
#24 Så jag hade alltså inte fått plats med ett som är 50 brett? :/
#25 japp!
#26 inte om det är 100 långt, för då blir stolparna ivägen. Annars skulle de bara sticka ut lite.
Haha, nu pratar jag inte om längden, utan bredden! ;P För mitt ena akvarium är 50 BRETT och 100 långt, det andra är 100 långt och 40 brett :)
(Om du förstår vad jag menar?)
#29 ja de va de jag menade. du kan ha ett som är 90 långt och 50 djup säkert men inte 100 långt och 50 djupt. För då kommer stolparna i vägen för att du skall kunna ha 50 djupt
Vad fint det är
Och den rosetten känner jag igen, hihi 
#31 Tack, hihi