Kan det vara sant?
Hej! Jag fick en gerbil hane från en person för ett år sedan och då va han 3 år så jag tog honom, för annars skulle dom avliva honom. Nu undrar jag om han verkligen är 4 år. Han är lekfull och sådant och inget tyder på att han är gammal eller att han kommer gå bort snart. Märkte att dom inte hade tagit hand om honom för att han hade ett stort sår på näsan och inte tam. Han Bodde i en bur 30 cm. Jag frågade om han alltid hade bott i den och dom sa ja. Det såg ut som en transport bur. Tydligen hade den bittit barnen i den familjen och det förstår jag för dom var bara 3år gammla och då vet dom kanske inte hur man håller i dom och tar hand om dom. Men den bet aldrig mig. Så frågan är tror ni att han kan vara 4 år och lekfull? Lägger in en bild senare.
Klart han skulle kunna va det, men det låter orimligt med ett sånt tidigare liv. Min djuraffärshane är 7 år nu, pigg och frisk som en nötkärna, tumörfri. Märker att han börjar tackla av lite nu dock. Men din kan absolut vara så gammal. Har du inte papper på honom? Det brukar man få från djuraffärer också nämligen.
#2 var köpte du? Jag har köpt på arken zoo samt grizzly (var liten och visste inte bättre..) och fick papper på allt.
#4 Ah där vet jag inte :/
1# oj vad gammal. Nej jag fick inget papper från dom. Och dom visste inte ens vad han var köpt någonstans. Plus att jag tror att han inte hade fått någon mat på en vecka och när han kom till sitt nya hem så åt han häst. Två skålar med mat och sallad. Tyckte synd om honom verkligen. :( Stackars djur som lider av sånt
#6 ja han är en liten gubbe ^^ Oj stackarn.. Skönt att han får det bättre hos dig iaf! Åldern blir svårare då, men om han levt så pass dåligt är jag väldigt tveksam till att han blivit så gammal. Men svårt att veta..