Ovänner
Hej!
När jag kom hem idag fick jag se att minna killar helt plötsligt var riktiga ovänner, Detta är två bröder som har bott ihop hela sitt liv och är nu 1år 3mån. De hade bråkat så illa att den enas framtass bara hänger och antagligen är avbiten och han är full i småsår. Jag skall ta mig till vetrenären såfort jag kan…
Har någon varit med om att två gerbiler som bottihop så länge och är syskon helt plötsligt blir sånna ovänner? Hade jag inte kommit när jag gjorde så hade antagligen en varit död nu :(
N Ja jag har varit med om detta på två bröder som från djuraffär och bott ihop hos mig i ca 2år. Det kan ju vara så att den hanen somär låg i rang plötsligt vill bestämma. Det finns ju en massa olika orsaker som kan påverkar de. Men några exempel kan vara att ledaren kan vara i lite dålig kondition (hängig) vilket kan tigga den andra, det kan ju också ha att göra med lukten att göra (jag har märkt att i vissa fall kan djuren börja bråka ifall de finns en stark lukt i rummet som för mkt perfym eller rökelse, då de inte känner igen varandra längre).
Ajdå! 
Jag antar att du särade på dem genast? De kommer inte att kunna bo ihop mer.
Det är ganska vanligt ändå att gerbiler ryker ihop om något rubbar deras rangordning, om något stör deras revirdofter eller i undantagsfall om någon av dem blir gammal/sjuk. Det är dock oftast honor som ryker ihop, låter konstigt att två hanar bara ryker ihop sådär.
Bra att du kommer iväg till vetten. 
Jo jag särade på dom.
Vetten har inte öppet förren imorgon, men just nu tror jag han mår under omständigheterna bra, han är ute och rör på sig har både ätit och druckit vatten, kommer gärna fram och pratar med mig och jag får ta upp honom. ser dock lite makabert ut när jag ger honom ett solrosfrö och han balanserar och skalar det med en tass så gott han kan :(