Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 1018 ggr
Mo-Mo
0

Rastning i badkar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har vi inflyttade i nya lägenheten och idag provade vi på att rasta pojkarna i badkaret vilket gick helt okej :)

Men jag undrar lite hur ni andra brukar göra? Med inredning och annat? Eller bara något jag borde tänka på när de rastas i badkaret?

Själv så tror jag inte detta blir en permanent lösning för mina pojkar, de verkar föredra sin andra hage (som också är lite större) men för en snabb liten rast där de får springa av sig så funkar det bra i badkar :)

svartkanin
0

Jag hade mina i badkaret när dom var små och jag inte visste hur dom skulle bete sig på en annan yta än sitt akvarium. Nu kan dom gå löst i min syrras rum så det funkar bäst tycker jag Glad

Grejjer jag använder när dom är ute är kartonger, rör, hyllor, mattor, en sandlåda och olika stegar.

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

BettaSplendens
0

Hos pappa har vi ett stort bubbelbadkar så jag lägger ner handdukar i nån lite lugnare färg, typ beige för det känns som allt det vita kan göra dom osäkra eller vad man ska säga.. :p brukar också sitta med så kan dom klättra på mig :) Jag brukar bara ta lite kartonger o gömma lite godis så får dom roa sig själva :) Hos mamma har vi ett vanligt badkar men käns inte så säkert eftersom under badkaret är det öppet, och skulle någon ta sig ut kan det gå illa :( Där rastar jag dom på min säng så lägger jag massa saker där bara, toarullar, kartong, tunnlar o sandbadet. Använde också bubbelkaret till ihopsättning, gick prima det me :)

BettaSplendens
0

Juste, har du öppet under badkaret så lägg handdukar som "proppar" :) proppen måste alltid också va i :)

ks.gerbil
0

Tar du med dig dina gerbilerna fram o tillbaka? :P

Gerbil-hemsidan hittar du R

BettaSplendens
0

#4 Ja, det gör jag. Är hos mamma två veckor sen pappa två veckor så det blir inte överdrivet mycket flytt. Frågade också Patricia (Tsunami's gerbiluppfödning) om det var ok för henne innan jag köpte Palantino, o ja det var det eftersom gerbiler är så pass nyfikna djur. Tanken var att dom bara skulle bo hos min mamma, men hon vill inte ha det ansvaret när jag inte var där (skulle ändå vara där varje vardag), skulle också sakna ihjäl mig.

ks.gerbil
0

Jaha :D tror det ger lite extra jobb för hjärnan när man flyttar så och det är ju inte dumt ;) har du två akvarium eller en?

BettaSplendens
0

Aa hihi :) hos pappa har jag en hemmabyggd bur på 290 l och hos mamma en 130 samla :) Skulle aldrig orka släpa på buren som jag hat hos pappa, den väger extremt mycket, eller a trät gör det :)))

ks.gerbil
0

7# oj stort! gerbilerna måste vara jätte glada att varannan vecka få ett helt nytt ställe att utforska :D

förlåt för OT