Basmat såklart och igår fick dom lite kokt broccoli, lite sallad och hallon.
Dom åt inte upp allt igår så antagligen har dom mumsat i sig lite idag också (;
//Klara
Mina har käkat morotsblast för första gången! Skulle ge till kaninerna men gerbilerna tiggde så fint så det blev lite till dom med ^^ var iaf uppskattat.
I går fick mina lite gurka och majs :)
Mina har ätit basmaten och fått lite hirskolvar som träning till handen. De har annars undulatfrön i sin mat (som typ bara består utav olika slags hirs!), men de gillar bättre att få det som "klumpar" ;)
#7 Ja det kan man ;P De är ju också frön! ^^
dom har fått lite fullkornsbröd, majs, ärtor och kikärtor :)
potatis, ris, tomat, morötter och mjöl maskar. :)
En fråga bara -jag har hört att Tomat inte är bra för gerbiler - stämmer det?

Idag har Tittut förutom gurka ätit en avrättad mygga :)
#11 Ja de är billig här med, vi har det också hemma för att vi har ju undulater som äääälskar att få det på pinne fast deras mat bara består utav hirs! haha XD
#13 Det är inte det bästa eftersom det är lite surt, men det är inte direkt dödligt för dem. Men det finns ju många andra saker att ge så då väljer man ju hellre något annat :)
#14 Haha! :P
Igår fick mina en blandad kompott med jordgubbspuré (barnmat), sojabönor, sallad, oregano, basilika, dill samt potatis- och laxpuré.
#16 Vilken lyxmat ;P
#17 Haha ja, bortskämda snuttar ;)
vita bönor :)
Utöver basmaten så har de fått hirs och äpple vilket inte var så himla poppulärt :/
#22 Jo men idag så hade de visst ätit upp äpplebitarna ;) så knäppa, så knäppa ^^
#24 Ja det kan du ju ha rätt i ^^
#27 Jag har knäckebröd i maten, och såklart så äter de det först :P
De har fått en söndagsfrukost bestående av jordgubbar & blåbär:) Min Dove hona brukar se ut som något ur en skräckfilm efter en jordgubbe :)