Låna hem gerbiler
Jag har tänkt skaffa gerbiler, har en vän som har det och tycker att dom är underbara djur. Dock är min mamma pälsdjursallergiker och har astma, allra mest mot katt och häst.
Jag har läst att gerbiler är allergivänliga. Gerbilerna kommer ju vara i mitt rum och mamma behöver inte ha någon kontakt med dom. Finns det någon som kan tänka sig låna ut sina gerbiler till mig så vi kan testa och se om det fungerar? Det vore verkligen jättesnällt! Jag vill jättegärna ha gerbiler. Ni får ersättning för besväret.
Jag bor i Uppsala, men har bil och är i stockholm ganska ofta så kan hämta där.
Innan du börjar att låna gerbilerna så måste du läsa på en massa först, men läs inte i böcker, för det mesta som står i böcker stämmer inte alls!
Du kan ju börja att skriva här vad du vet om gerbiler och fråga en massa ;)
Kul att du valde gerbiler förresten, de är fantastiska djur!
(din vän har de väll inte i en gallerbur med en massa plast hus och springhjul?, eller är hon "ordentlig" och vet mycket om de?)
//Johanna
Du bor nära mig, ja bor i Västerås så ni får gärna komma och hälsa på mina gerbiler!:) Hade en familj här för ett par veckor sen som också va allergiska och dom kände inget när dom va här så dom köpte 4st av mig och de är fortfarande bra!:)
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Du kan väl börja med att ta med din mamma till din kompis så kan hon få "känna på" gerbiler där?
Så att du inte får hem ett par lånegerbiler och så reagerar din mamma direkt.
Man får inte heller glömma att det i vissa fall kan vara gerbilernas strö (ofta kutterspån) som man är allergisk mot och inte själva gerbilerna.
Jag brukar låna ut gerbiler till eventuella köpare ibland (då lånar jag ut äldre djur) och har min föräldrar i Stockholm så om du är intresserad så är det bara att höra av sig.
Jag har läst på väldigt mycket om gerbiler på internet.
Vet att man helst ska ha ett akvarium med minst 100 liter. Jag kommer ha ett stort akvarium ca 300 liter som jag ska få av en vän. Sen bygger jag ett lock, som en träram med nät. Vet att dom inte ska ha plast utan trä och kartong, tex toarullar. Dom kan ha olika sorters spån, tex kutterspån men vissa gerbiler är alergiska mot det.
Min kompis har sina gerbiler i ett akvarium, har frågat henne om jag kan låna hennes men hon sa att buren var så tung så att det blir svårt att flytta. tycker dock de låter konstigt, ska försöka övertala henne.
Men finns det annars någon här som kan tänka sig?
#4 Du har redan fått ett erbjudande här i tråden. :-)
#6 Du menar väll "#5"? ;)
#5 Det är bra att du har läst på mycket, det behövs alltid! Det är bra om du läser om tex. sjukdomar osv. för det lär behövas om du plötsligt ser att gerbilen inte mår bra ;) ;)
Oj min dator hängde sig på nått sätt så såg inte att ni hade svarat när jag skrev förra inlägget!
Jättesnällt av er!
#7 Ja precis, skrev fel ^^.
Tack så mycket allihopa! Får hoppas att det funkar så jag kan ha gerbiler :)
Håller tummarna!