Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettot-fiket
Läst 1427 ggr
ks.gerbil
0

vad gör dina gerbiler just nu? 2#

som rubriken säger så kan man skriva här vad ens gerbiler gör i den stunden man skriver :)

PS. jag har sett att det finns en sådan gammal tråd därför kallade jag den 2# ta bort den eller ändra om det blev fel :)

Gerbil-hemsidan hittar du R

ks.gerbil
0

mina sover men man hör att nån av dem "boar" eller vad man ska kalla det :P

Anne.K
0

En dricker och resterande fyra vet jag inte vad de pysslar med då de inte syns :P

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

ks.gerbil
0

kiro attakerar ett trähus och shiro gräver Tungan ute

Tove-
0

Pamuk sitter på min axel och spanar, Shiva däremot chillar i en toarulle i buren ;)

Nyfiken på vegansk styrketräning? Då kan du kika in på min blogg http://veganlifting.blogspot.se/

ks.gerbil
0

4# å det verkar härligt ha en gerbil som kan vara nära en toarulle utan att börja slakta den Tungan ute

just nu så.. *kikar på buren* kiro spanar och shiro äter :D

Tove-
0

#5 Haha, en stund i alla fall, nu är det inte så mycket kvar ;)

Nyfiken på vegansk styrketräning? Då kan du kika in på min blogg http://veganlifting.blogspot.se/

[KKlara]
0

Pontus gnager på kartong och Elvis sprätter i spånet…  (Oj vad unika dom är…) :)

//Klara

Anne.K
0

Mina sötnosar sover, de är morgontrötta gerbiler ;)

gothic_eve
0

Bingo,Munken och Torkel är ute i "gerbilrummet" och springer.

Dom andra ligger och sover  :)

[BirtaE]
0

min lilla sötnos gnager ;)

ks.gerbil
0

nu springer dem omkring under mitt skrivbord Flört

deleteduser
0

Glenn sitter på min axel, Puck har nyss gjort klart ett hål i min tröja, Stella dricker, Fia sover och Afrodite är någonstans i spånet Kyss

[Tassy]
1

Pantertanterna sover, Gimli gnager på ett rör och jirdarna sitter på en pinne och glor på mig..

ks.gerbil
0

13# "och jirderna sittar på en pinne och glor på mig" det fick mig att gap skratta xD k&s gör så när de tigger godis :P

[Tassy]
0

#14 Jag svär på allt jag äger och har att de vill ha hasselnötter av mig Flört så ja, nog sjutton tigger de (eller försöker snarare hypnotisera mig). Skrattande

moawi
0

Ikaros massakerar pappersark, Sniff sover i en kokosnöt.

Crux gnager på en gren, Herkules försöker gräva mot en sten, Sill springer på skrivbordet hos mig.

[KKlara]
0

Båda två sover :3

//Klara

ks.gerbil
0

15# haha jag vet de bara sitter och tittar på dig och väntar… väntar står helt stilla hahah.. tills de får nåt xD

16# å lykos dig som kan ha dina gerbiler springandes på skrivbordet :P min är ett kaos så det går inte :P

mina har sprungit omkring i en timma nu sover de ;)

Tove-
0

Båda gosar med matte Kyss

[Tassy]
0

Alla sover utom någon som är törstig, vet ej vem, men hör hur det smattrar i en pip. Flört

[KKlara]
0

Båda två står och gnager på varsin sida om en kartongbit Glad

//Klara

[Tassy]
0

Hmm, undrar om folk börjar ana att jag har pensionärer… tanterna sover igen! Hehe, medan Gimli gräver och stångar runt så buren gungar. Tungan ute Jirdarna ser jag inte röken utav, dom har säkert härjat hela natten.

ossilian
0

Tittut springer hinderbana på sängen :)

[_hsleiufhbtv]
0

Håkan och Eddie sover, Igor äter som vanligt och Lasse typ försöker ta sig över det tjocka repet som är mitt i buren ^^ Obbe putsar tummelisa, även i munnen.. Pensionärer alltså ;)

ks.gerbil
0

mina mumsar på lite gröt :)

Anne.K
0

Lill coh Snusmumriken skuttar runt i sängen och utforskar allt.

De andra gerbilerna Chisai, Rapunzel och Ariel tror jag sussar, det gjorde dom iaf då jag var inne och hämtade Lill och Snusen :P

[Tassy]
0

Alla sover. Funderar på att städa så det blir lite liv i luckan bara alla vaknar.

ks.gerbil
0

27# :P

nu sover mina :P

[Tassy]
0

Nu är det matdags tydligen hos tanterna, jirdarna har precis lagt sig och Gimli härjar runt så det bonkar i buren (gräver). Tur det är nån som orkar hålla låda. Glad

[_hsleiufhbtv]
0

Pojkarna sover gott i en stor hög, och obbe och Lisa försöker få min uppmärksamhet när jag försöker sova genom att sitta och stirra på mig sida vid sida.. Varför händer detta varje kväll? ;)

ks.gerbil
0

igår kväll va det full fart och jag fick inte sova :P på morgonen va det fortfarande fart och nu sussar de i gångarna nånstans Tungan ute

ossilian
0

Tittut (min tioåriga dotters namnval…) ligger och sussar i en alldeles perfekt gång. Väldigt fascinerande att se på när hon jobbar med gångarna. Förstår att hon blir trött :)

[BirtaE]
0

han sitter i buren brevid mig och kollar på mig !<3

ks.gerbil
0

de gräver nere i spånet men jag kan höra att buren är slut där :P

svartkanin
0

Mina göbisar sover som vanligt…

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

[KKlara]
0

Elvis är under spånet någonstans och Pontus äter (:

//Klara

ks.gerbil
0

gräver :P

gothic_eve
0

Tengil gräver,Doris sover

Nelly,Rozette sover

Bingo gräver i sin fina gång han har gjort och gnager lite på spånet,Munken sover.

Snövit och Smulan sover.

Torkel sover och TinTin sitter och kikar.

Mysis gräver efter mat i buren och småäter

Ska lägga ner lite toarullar så blir det nog lite liv i luckan:)

ks.gerbil
0

Gnaga gnaga äta äta gräva gräva :3

ks.gerbil
0

jhmmm.. kiro gnager shiro sover :D

[KKlara]
0

Mina sömntutor sover :3 
Dom kanske också blir trötta när det regnar precis som jag ^^

//Klara

[Vargnatt-]
0

Dom sover, jag hade gärna också kurat ihop mig i ett sånt mysigt bo dom gjort och sovit när det regnar så här :P

[_hsleiufhbtv]
0

Dom sitter och glor på mig..

ks.gerbil
0

42# å jag med får jag plats? Flört

mina sover hehe…

gothic_eve
0

Snövit gräver i sin gång hon har gjort under kokosnöten, smulan sover. Tengil och Doris parar sig!! (dom har bott ihop nu i 6 veckor så jag undrade när dom skulle komma till skott). Tintin gräver under sandskålen - resten av gerbilerna sover :)

ks.gerbil
0

sover haha ;D

panini
0

Signe och Astrid lerker i lekhagen och Doris springer omkring på mitt skrivbord! Har "hyllor" som sitter fast i det och så har jag en burk lite under den så hoppar hon upp på burken och upp på hyllplanet och när jag tittar på henne blir hon helt still och hoppar ner sen. Sen så är mitt skrivbord ganska stökigt med en massa saker på (inte skräp) som hon tycker är jättekul att springa mellan och ovanpå! ;)

Bexxen
1

Just nu kollar jag och Elwood på OS, han föredrar pingis & tennis antagligen för att det rör sig mycket och dom har starka färger på kläderna :)

panini
0

#48 Haha ;P

ks.gerbil
0

47# mina hoppar också ner när jag tittar strängt på dem x) bara när jag är "arg" på dem dock xD Just nu så gräver en på en sten och den andra vet jag inte :P

panini
0

#50 Han försöker gräva till Kina ;)

(Tror inte det kommer gå så bra dock ;P)

ks.gerbil
0

När inte jag Heller xD

panini
0

Märkte att Doris var vaken så jag tog upp henne och satte ner henne på skrivbordet, det tycker hon är superkul! De andra ligger bara och sover :P

ks.gerbil
0

Vet inte vad dem gör för jag tittar på tv men jag hör inget så de sover nog :-

panini
0

Haha, vi gör nog samma sak, sitter vid datorn och tittar på Tv och alla gerbilerna sover här nu :P

ks.gerbil
0

Haha jag är själv hemma så jag kanske kan ha gerbilerna på sängen lite *oskyldig *

panini
0

Haha, som jag hade gerbilerna på skrivbordet :P Det är bra när föräldrar inte vet något! ^^

[Zlarviig]
0

Luna och Sheba ligger ihopkurade I en grotta och sover på varandra :)

panini
0

Astrid, Signe och Doris ligger och sover.

Bianca sitter och halv sover i min hand/mage och ??? ligger och sover, var uppe och grävde precis.