Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 1102 ggr
panini
2012-08-04 22:23
0

Gräns?

Jag undrar om ni har en gräns på hur många gerbiler ni har?

Min gräns ligger på 8 gerbiler samtidigt (Inte mammas, hoost!!). Har tänkt att skaffa två pojkar nästa år, vill inte skaffa detta året då jag redan har mina 3 st och det brys på om jag har tid för fler i framtiden, så att jag inte bara skaffar en massa för min skull och för att det är kul utan för djurens bästa!

(Såg detta på marsvin.Ifokus)

//Johanna

[_hsleiufhbtv]
2012-08-04 22:30
0

Jag har väl bara sagt att jag ska lägga ner allt och inte köpa fler nya, hade som mest 23st under tiden då jag födde upp men nu har jag bara 6 kvar. Alla är gamla och skruttiga, så min gräns blir ju 6 då. Vill lägga aáll tid på kaninerna istället, gerbilerna anser jag vara ganska tidskrävande Flört

deleteduser
2012-08-04 23:14
0

Min gräns är 12 vuxna djur

[Jessica_91]
2012-08-04 23:25
0

Min gräns ligger på 3 burar, dvs så många som jag har nu. För det första får det inte plats fler burar och för det andra så känner jag helt enkelt att jag inte vill ha fler. Dock kommer jag minska ner till 2 burar i framtiden om jag kan men det blir förhoppningsvis inte förän om minst 1 år (då är äldsta tjejerna minst 3 år).
Har haft så mycket krångel med gerbilerna så skulle kännas bra att ha 2 burar och då ha det 3:e stående i källaren som reserv utifall att jag skulle behöva sära på en grupp. Tungan ute

Någon direkt gräns på gerbiler har jag dock inte men jag skulle inte ha fler än 2 honor ihop och inte fler än 3 hanar ihop så med tre burar och honor i alla blir gränsen 6. Med tre burar och enbart hanar i grupper om 3 blir gränsen 9.

panini
2012-08-04 23:29
0

#1, #2 Okej ;)

Fast det beror på om jag har plats också, för jag kan inte ha en hög hylla för då kan jag bara ha akvarium på de två lägsta om de finns tex. 4 hyllplan. För jag är liksom inte så lång så det är liksom inte lönt att lägga pengar på sådant! :/ Ock mitt rum är ganska litet så jag får plats med minst 2 akvarium..

panini
2012-08-04 23:30
0

#3 Såg inte ditt inlägg ;P

Ja sen så har jag ju tre honor tillsammans så vi får se hur det blir i framtiden om de börjar bråka, för då måste jag sära på dem och skaffa ett till akvarium och en till hona för då skaffar jag kanske inte fler.

Clariiz
2012-08-05 00:13
0

Jag hade 11 vuxna som mest och kände att det blev för mycket. Ville satsa på min kaniner och dessutom skaffat en allergisk pojkvän så gerbilantalet har minskat till 2 st :)
Hade vart härligt att skaffa mig en 3e kille så som jag hade från början men de två jag har nu är 1½ och ska inte ha fler efter dem här. Vad jag känner nu i alla fall :) Så då blir det synd om lillskrutten, så får räcka med de två pöjkar jag har.

Födde ju även upp under en tid men det funkade helt enkelt inte för mig att ha så mycket egna djur samt att ha mitt omplceringshem.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Anne.K
2012-08-05 02:18
0

Jag har 8 gerbiler just nu och min gräns ligger nog på att ha max 12 vuxna djur hemma. Men jag försöker hålla antalet nere samtidigt som jag bedriver min uppödning i väldigt liten skala.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Anne.K
2012-08-05 02:19
0

*uppfödning

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

ks.gerbil
2012-08-05 10:24
0

Min gräns ligger på 1 bur -. -

Gerbil-hemsidan hittar du R

panini
2012-08-05 10:28
0

#9 Man kan ha fler än 2 i en bur om den har bra mått! ;P ;P

ks.gerbil
2012-08-05 10:30
0

Ja men xD

Gerbil-hemsidan hittar du R

Tsunamis
2012-08-05 13:42
0

Jag har alltid mellan 25-35 vuxna och gränsen ligger väl där. Antalet växlar just pga jag har ett par halvvuxna på tillväxt och så visar det sig att bara en av dem är bra till avel då säljer jag de andra halvvuxna till sällskap ihop med en bebis.

Men just nu i höst kommer jag behöva tänka på burantalet och det är därför jag har några vuxna till salu just nu.

MvH  Tsunamis

gothic_eve
2012-08-05 18:45
0

Jag har just nu 10 vuxna djur och 3 halvvuxna.

Min gräns ligger somdet känns nu på runt 15 vuxna djur (men man ska aldrig säga aldrig)  :)

Jag började med två och sen har det bara ökat Tungan ute