Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: köp-sälj-omplacera
Läst 1190 ggr
Ingela.N.
0

27/5 (S) 2 Gerbilhonor söker nytt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då jag och sambon ska flytta till mindre lägenhet så kan jag tyvärr inte ha kvar mina gerbiler.. Dom bor i ett stort terrarie 100x50z50..
Och jag vill inte flytta dom till ett mindre.. Känns inte rätt att dom ska få
mindre yta bara för att jag ska kunna få plats med dom i nya lägenheten.. Så därför har jag beslutat att dom ska få komma till ett nytt hem.. Det känns tråkigt, men det blir bäst för dom..

Dom är tama, snälla och nyfikna.. Har aldrig bitit mig.. Kommer fram och hoppar upp i handen.. Och kommer fram när man öppnar.. Kan vara lite reserverade när det är nytt folk.. Dom var det när jag tog hand om dom..
Men med tålamod och arbete så har det blivit mycket bättre..

Dom är födda 24/6-2011 och heter Geisha och Kiara.. Geisha är Agouti med lite vita tecken och Kiara är svart..

Medföljer gör deras terrarie, leksaker, matskålar,vattenflaska och mat (om det finns kvar någon)

Jag ser helst att dom får flytta tillsammans då dom levt ihop hela tiden..

Dom finns i Höör, Skåne..

Pris: 1000:-  för gerbiler och terrarie.. Man får köpa töserna utan terraire om man inte vill ha det, eller om man redan har ett.. Isf är det 200:- för båda töserna

Ingela.N.
0

ger denna en liten puff

Ingela.N.
0

Geisha

Ingela.N.
0

Kiara

Ingela.N.
0

Nu är det verklig akut.. Har inte hittat ett nytt hem till dessa underbara tjejer.. Och flytten är om mindre än 1 månad..
Priset i första inlägget är inte aktuellt.. Dom måste få ett hem.. Och ett bra hem.. Jag vill att dom ska få det så bra som möjligt..

Finns ingen plats för dom i nya lgh.. :( Så båda tjejerna + terrarie mm medföljer..

Svara här eller skicka PM..

panini
0

Ska kolla med mamma för jag är väldigt intresserad av dessa små söta. Men var bor du?

[Jessica_91]
0

#5 I Höör, Skåne, står det i första inlägget. Glad

panini
0

#6 Tack ;) Missade det!

panini
0

Jag är i alla fall jätte intresserad av gerbilerna och bryter redan mitt försök att inte skaffa fler gerbiler detta året. Vet i alla fall att jag har tid, plats och intresset för gerbilerna. Har frågat mamma om jag fick fler och hon bara "du vet att jag inte kan säga Nej" (Hooost.. Var är mina marsvin? ;P) Ställer mig i alla fall i "kön" och hoppas på det bäst och att jag värkligen kan få ta hand om dessa små liven och busa och kela med de och att de kan få leva här resten av sina liv ,och bara ha det skönt ;)

panini
0

Har skickat 2 PM till dig men vet inte om de kommit fram? PM:a gärna till mig ;)

[Jessica_91]
0

TS har inte loggat in på iFokus än idag, hon svarar säkert när hon gör det. Glad

panini
0

#10 Ja vet det ;) Men sen så vet jag inte om de har kommit fram för det står inte på mina meddelanden att jag har skickat till henne! :P

Ingela.N.
1

panini

båda dina PM kom fram och jag har svarat :)

panini
0

Undrar om det är någon som vet vad Geisha har för teckning eller är hon bara vittecknad? ;)

Ingela.N.
0

Den infon jag har fått när jag har hört mig för är att hon är Augoti med lite vita tecken.. Men om det stämmer är jag tyvärr inte helt 100 på.. Men jag har iaf gått efter det..

panini
0

Har skickat PM till dig nu ;)

[Jessica_91]
0

Alla vitteckningarna har något namn även fast de kan skilja sig en del från hur standarden ser ut (plus att olika föreningar kan ha olika namn för teckningarna).

Jag tycker Geisha ser ut att ha teckningen White Spot och kallas då för en Agouti White Spot. Glad

Ingela.N.
0

Aha tack för den infon Jessica :) Nu lärde jag mig visst något nytt ;)

panini
0

Jaha, är inte så bra på teckningar ;) Trodde det fanns vissa som bara hette vitteknad :P haha