Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettavel-uppfödning
Läst 1105 ggr
[99Bobo]
0

AKUT HJÄLP AV ALLA!!!

Hej! Jag har två honor och ena dog för cirka 2 månader sedan. Och nu hittade jag gerbilungar i huset. Hur? Jag vet att den som dog var en hona för att hon har förut fått ungar. Hur kan min sista gerbil hona bli gravid? Jätte konstigt. Dom har inte parats av någon hane eftersom jag inte har någon. HJÄLP!!!!!!!!!!!!

Asa-S
0

När fick hon ungar förra gången?

[Jessica_91]
0

Vad är det exakt du behöver akut hjälp med?

Ägde du honan som dött när hon hade ungar eller har du köpt henne av någon annan som sagt att hon haft ungar?
Har någon vän eller ett syskon passat din gerbil det senaste? Och i så fall, har de haft möjlighet att låta din gerbil träffa en hane?

[99Bobo]
0

Honan som dog fick sin kull vid 6 månaders ålder och hon var 2 år nu. Så jag tror hon var fertil. Den andra honan köpte jag när hon var 2 månader. Alltså för en månad sen. Jag gick till zoo butiken och jag sa detta till dom. och då hitta vi en hane i den buren där min hona var. Hon är bara tre månader och jag är orolig att hon inte kan matta eller ta hand om dom. Det blev 7 ungar. Vad ska jag mata ungarna med. Jag köpte den honan som dog på samma zoo affär.

Asa-S
0

Honan diar sina ungar så du behöver inte mata dem alls. Låt henne få lugn och ro så går det säkert jätte bra. Se till att hon får i sig bra mat-mamma gerbil. Städa inte bur något utan låt allt vara,mycket papper/toapapper så hon kan boa ordentligt.

ks.gerbil
0

3 månader är tidigt men om hon diar är det inga problem ge protein rikt mat som fisk kött ägg (kokta) eller bönor som soja bönor

Gerbil-hemsidan hittar du R

Asa-S
0

Läs igenom tråden om avel och de artiklar som finns så får du reda på dina frågor. :)

[Jessica_91]
0

Ta även med dig ena eller båda dina föräldrar till djuraffären och berätta att de sålt en dräktig gerbil till dig och att de får ta ansvar för det. Förutsatt att du inte har möjlighet att behålla ungarna då.

[99Bobo]
0

Jag kommer ta hand om den unga honan och bebisarna och hon verkar klara det.