Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 3341 ggr
aslanfalcor
2012-08-03 13:00
0

garby

Hej jag har två sötnosar Aslan och Falcor. (: Jag skulle gärna vilja veta vad ni tycker om Garby burarna? Jag älskar den just för att den har botten i glas och går att fylla med massa spån som dom kan gräva i och en galler del ovan. "Golvet" som delar de två är en tunn metallskiva som har rundade hör så dom inte kan skada sig på. Och jag märker på dom att dom trivs och njuter av att kunna gräva och leka i spånet sedan gå upp en våning och äta samt iakta allt jag gör runt om.

panini
2012-08-03 13:06
0

Jag tycker inte om de för att det är just galler. Gerbilerna kan börja gnaga på gallret och få avskavningar på nosen och missbildningar på tänderna + att de kan fastna med svansen och en bit kan åka av och de kan fastna med tassarna! Men ett tips är att om de börjar att gnaga på gallret kan du gnida en citron eller en limefrukt på gallret, för de tycker inte att det är så gott att gnaga på.. ;)

Men jag rekomenderar inte den sortens bur till Gerbiler!!

aslanfalcor
2012-08-03 13:24
0

#panini Absolut visst förstår att dom kan få skador av gallret men då mina inte klättrat eller lagt tänderna på gallret så tycker jag den är riktigt bra.. ;) Ps eftersom att man kan hänga gnagpinnar etc från gallerburens topp ner till spånet så klättrar dom på den.

ks.gerbil
2012-08-03 16:19
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nej galler ska man inte ha visst det finn sgerbiler som inte ganger klättrar och ens bryr sig om gallret men man vill inte riskera att det ska hända nåt. köp en akvarium finns billiga på blocket. om du inte vill kan man göra en hemmagjord som jag gjorde:

Gerbil-hemsidan hittar du R

panini
2012-08-04 22:05
0

#2 Visst, visst men de kan endån fastna med svansen!

annaforsgren
2012-08-05 10:23
0

jag tycker inte heller om den buren, visst den är bättre än vanliga hamsterburar på så sätt att det är glasbotten. Men det är fortfarande en gallerbur och för mig så går det helt bort

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus