Grenar ?!
När man ska ge gerbilerna grenar ska man torka elr tvätta dom först elr kan man bara ge dom färska dirket från trädet ?
Och de är väl ok att ge gerbiler hassel, har för mig att jag läst de nånstans.. 

Ja man kan ge hassel.
Jag brukar bara skölja av grenarna i duschen innan och om det behövs även skrubba rent med en tvättsvamp.
Enda jag vet säkert i träväg att man inte ska ge dem är grenar från barrträd då de innehåller terpentin, men är man osäker kan man alltid kika på http://www.giftinformation.se/ för att se om just den växten man tänkt ge är giftig.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
EK, kastanj och några fler skall man ju inte heller ge.
Jag lite fundersam på att det rekomenderas på endel sajter att man kan ge päronkvistar, päronkvistar innehåller garvsyra som absolut inte är nyttigt.
Rätt mig gärna om jag har fel ang Päron.
#3 Oj vad bra att du sa det om päron, det visste inte jag om men efter en googling verkar det stämma :) Ska genast skriva till det på hemsidan!
Sälg är inte jättebra heller kan jag passa på att tillägga, när jag ändå babblar på ;) Det är nog inte direkt farligt eller giftigt men kunde tydligen innehålla någon syra/något ämne. Jag skulle tro att det är ofarliga mängder, men för att vara på den säkra sidan är det ju bättre att ta t.ex. äpple eller hassel.
Tack för alla svar, då vet ja! :)