Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 472 ggr
N1emi
0

Aquarium bur köpes

Eftersom jag har svårt att hitta någon som vill ha mina gerbiler så funderar jag då på isåfall behålla och helt enkelt leva med det.

dock har jag nu varit tvungen att föra in dom på mitt rum eftersom jag inte vill riskera att en katt som nu även verkar bo hos oss med antal andra personer som f.ö verkar glömma dörren öppen som då gör katten nyfiken, så låter det en hel del på kvällarna när man ska sova i buren (en duna bur antar jag att det är).

Funderar på att ljudet lär antagligen dämpas om jag har aquarium samt snyggare + bättre för gerbilerna om jag lyckas hitta stort aquarium.

Såg förut ett aquarium som hade över 200 liter (kanske även över 250 liter), för cirka 200 kr. Billigt som fn iaf, tyvärr så slog jag aldrig till.

Nu dock, så funderar jag på köpa ett aquarium. 
Funderar lite på vad för storlek samt pris jag kan komma med?

Hittills på blocket i min stad, finns ett aquarium med 160 liter, för runt 1350 kr. Som nog inte är något för mig, då den är för liten samt för dyr.

Har ni tips?
Bör vara i Luleå, och jag kan hämta när farsan har tid.

Asa-S
0

Ett 100 liters akvarium brukar räcka åt två gerbiler. Jag har två som är 90 lång,35 djup och 40 cm högt. Gott om plats. Sen kör jag med samlalåda(stora 130 liters)och ett stort akvarium 125 cm långt,40 djup och 40 högt. Det är stort och tar mycket plats men väldigt kul för gerbilerna :) Be om mått när du ser en annons. Ibland är de lagom fast man tror att de är små och tvärt om ;-)