Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbeteende-temperament
Läst 585 ggr
H-Gerbil99
0

Hoppat från handen?

Hej, har era gerbiler liksom ryckt till och hoppat ner från handen nångång? Min snart ettåriga gerbil är oftast väldigt lugn i handen och jag kan klappa honom och så. Men nyss när jag tog upp honom höll jag honom en bit ovanför akvariet för att titta på honom i ett bättre ljus. Han verkade inte spänd eller så, men helt plötsligt ryckte han till och föll ner till buren. Han slog sig inte och efter ett tag kom han fram och det såg ut som att han ville upp igen. Min andra gerbil har också ryckt till ibland, men han är mer vild och lite orolig i personligheten. Det är nog inte epilepsi eftersom de bara rycker till en gång.

Midgårds
0

Kan det varit så att han blev rädd för något? ett ljud eller något som rörde sig i närheten?

H-Gerbil99
0

Jag vet inte, kanske han blev rädd för att jag höll honom så högt upp?

Midgårds
0

Jo kanske men då brukar dem inte riktigt bara hoppa till. Då råkar inte ha någo fönster eller så i närheten där ni va? Det kan ju ha flugit förbi en fågel eller liknande.

H-Gerbil99
0

Ja, buren står nära ett fönster, så det var nog det ! Det är väl normalt att gerbiler gör så ibland när de blir rädda? Nu har han kommit upp igen flera gånger så han är inte rädd för mig iallafall Glad

Midgårds
0

Jo de brukar kunna hoppa till riktigt högt när de väl blir rädda så det är inget konstigt.

ks.gerbil
0

han kan ha blivit rädd för en skugga också för det är ju det som larmar dem att något kommer ovanifrån som ett örn

Gerbil-hemsidan hittar du R