Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbilder-berättelser
Läst 1364 ggr
gothic_eve
2012-07-21 18:02
0

Nya Gerbiler

I dag så var jag och mötte upp Patricia (Tsunamis) i Norrköping och kom efter lite snurrande runt om i staden fram till järnvägsstationen.

Där hämtade jag upp Pettson och Nueva, ett avelspar som nu ska bo här hemma hos mig.

Jag har inte tagit någon bild än då dom ska få lugna ner sig efter den långa resan i sin nya bur (sitt akvarium).

Men det kommer i morgon eller på måndag :)

ks.gerbil
2012-07-22 10:22
0

Grattis!!

Gerbil-hemsidan hittar du R

jule
2012-07-22 11:10
0

Oh va kul! Pettson har varit sällskap till min Ronny (innan han avlivades) hemma hos mig :) Han e stor o go, lycka till med honom och Nueva.

Cool

gothic_eve
2012-07-25 18:19
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här bor Pettsson och Nueva!

Dom bor i ett 222 l  akvarium som jag har delat av.

Tanken är att det ska vara en sida med spån att gräva i och den andra sidan ska jag fylla med lite större grenar och på botten ska jag ha sand så det blir två olika miljöer för dom  :)

gothic_eve
2012-07-25 18:23
0

Här på stenen har man bra utsikt :)

gothic_eve
2012-07-25 18:25
0

Nom Nom :)

ks.gerbil
2012-07-25 18:25
0

hur kommer dem från ena sidan till den andra? och hur i hela friden ska du städa upp sandet? tycker det va en jätte bra ide har provat med skilje vägg men näa.. det funkade inte så bra hehe (min va i kartong dock xD)

söta är dem också gillar gerbiler som är ljusa i färgen :D

Gerbil-hemsidan hittar du R

gothic_eve
2012-07-25 18:38
0

ks.gerbil - väggen är inte helt stängd.

Vid stenen är den öppen (har lagt stenen i vägen så att inte spånet ska komma in).

Det syns kanske inte så tydligt :)

Sanden dammsuger jag upp (jag har en grovdammsugare som kan suga upp vad som helst - jättepraktiskt!)

gothic_eve
2012-07-25 18:41
1

Tog denna i morse - så söta!

Det ser ut som om dom håller om varandra - kärkek <3

Nu hoppas jag snart på småttingar!

Asa-S
2012-07-25 18:52
0

Så sötaGlad Ser väldigt bra ut och man kan hitta många lösningar när man har stort akvarium. Har själv ett stort och funderar lite på vad jag ska hitta på ;-)

[KKlara]
2012-07-25 19:25
0

Sååå söta :3

Det verkar bra med skiljevägg, dock har jag ett för litet akvarium för det (;

//Klara

Asa-S
2012-07-25 21:08
0

Såg att du har vatten i skål. Tänkte bara på att om de får ungar så vet jag att en kompis till mig hade gerbilungar och en drunknade i skålen.(hände när jag var tonåring..måånga år sedan ;) Lite läskigt :(  Jag köper vattenflaskor med "ögla" i botten som jag hänger upp i taknätet :)

moawi
2012-07-25 22:01
0

Åhh så söta när de kramar om varandra ^^

gothic_eve
2012-07-25 22:18
0

#11  Jag har vattenflaskor som jag ska hänga upp - jag hade det i buren innan (det är därför det hänger en ståltråd bakom buren i mitten)  ;)

Jag ska inreda klart till veckan så ska jag placera dit en vattenflaska för det är helt klart det bästa!

Ja, det är inte roligt om någon liten skulle ramla i vattnet :(

Finns det flaskor med öglor?

Det låter ju jättebra!

Själv så har jag virat ståltråd runt flaskan sådet blir som en "hållare" och fäst den i burtaket vid en vägg så att den är "lutad" mot väggen för att den inte ska tippa över.

Måste genast kolla i den andra djuraffären i stan om dom har sånna - i min "vanliga" affär har dom inte det i alla fall.

moawi
2012-07-25 22:31
0

#13 Jag har en sådan här med ögla. Jag har haft fler förut som jag vunnit på utställningar men har slängt dem eftersom de blivit söndergnagda. Classic-flaskorna ger de sig däremot inte på. Jag tror att plasten är lite hårdare på dem.

Dessutom tyckte jag att de började krångla efter ett tag, så därför använder jag inte den jag har nu.

Tsunamis
2012-07-26 10:47
0

Man kan enkelt göra en upphängningsanordning med ståltråd på vanliga flaskor också. Göt en ögla kring pipen, dra upp tråden längs flaskan, slå en ögla runt flaskan nästan längst upp och dra upp tråden lite till och klipp av. Så kan du hänga upp flaskan med ståltråden längst upp.

Kul att se att de trivs föresten Skrattande

Stora mängder sand kan man sila genom en akvariehåv föresten. Då får man bort bajspluttar ganska bra.

MvH  Tsunamis

Asa-S
2012-07-26 12:56
0

# 15 Bra lösning =) Inte alltid lätt att få tag i dem med öglor. Av alla gerbiler jag haft(9 + ungar) så är det bara en som bitit på flaskan ;) Eller pulveriserat den ;D

gothic_eve
2012-07-26 23:42
0

Tack för den fina visningen av bilden- det är ungefär så jag har haft innan - ska hänga upp flaskan nu i morgon.

Fint tips med akvariehåven - det har min sambo många då hans stora intressen är fiskar, så han har 4 akvarium allt från 750 ner till 100 liter :)

Djurhem var det här :)

Asa-S - ja, jag har också bara haft 1 gerbil som gärna gnager på flaskan *peppar peppar*

UlrikaD
2012-07-28 17:30
0

Angående vattenflaskor utan öglor så kan man fästa den vita ståltråden som kommer med på toppen med limpistol. Då har man en flaska med en lång stålgrej som man kan hänga upp:)