Svullen rumpa ??
Min ena gerbil har svullen rumpa. Det är två "knölar" brevid svansens rot. Jag upptäckte detta idag.
Han beter sig precis som vanligt och är aktiv.
Har läst om detta och har hört att det kan vara att han är "vuxen" nu.
Min pojkvän säger att han har sett ut så, men jag kan inte hålla med.
Har kontaktat veterinärer här i jönköping, men ingen har en stor kunskap om gerbiler och hänvisade mig ill Göteborg, vilket inte är så långt.
Men hur ska jag göra? Har ni varit med om detta innan?
Mvh
fota och lägg upp bild, så är det lättare att tala om ifall det är normalt eller ej. 
absolut. fixar det tills imon :)
Det låter som pungen på gerbilhanen - helt normalt :)
Hur gammal är han?
Vi köpte honom av en tjej som inte hade tid med honom då var han ca 4-5månader, och nu är han ca ett år, inte riktigt någonstans mellan 9-12 månader.
Men återkommer imorgon, då jag har tittar på papprerna då får vi se exakt :)
Han har precis fått besök av en hona, kan det vara något där med?
Känns konstigt att jag inte har märkt det innan dock, men han är inte helt tam utan när vi fick honom var han väldigt skrämd då han nog inte blivit så bra behandlat "/
Jasså, vad är de för nån? Kanske ska kolla upp det där så man vet vart man ska gå om nått händer :) Jag vet inte exakt hur gammal han är, då vi har papperna hos min pojkvän. Jag tippar någonstans mellan 8-12 månader. Kommer inte ihåg hur gammal han var när vi fick honom. Ska kolla upp exakt lite senare :)
Ja, det ser ut så på Wille med :) Vilken tur. Men konstigt att jag ser det nu, efter en ganska lång tid. Eller så har jag bara inte tittat på hans rumpa hihi ^^
Tack så jätte mycket för din hjälp, uppskattas :)
Ja, gör det :) vore toppen :)

De syns mer med tiden tycker jag och min ena hane "lägger/hänger" pungen utanför matskålen när han sitter där i och äter. Haha ^^ Ser väldigt roligt ut :D
Det är väl varmt så han vädrar paketet :p ser helt normalt ut. :)
Gerbiler kan dra in pungen och "släppa ut den igen"(låter kul haha)
Men det kan dom göra och det kan hända att han är lite mer bekväm av sig nu och att den får "hänga och dingla"